וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפוצצה העסקה לרכישת 18% מ-Whitewater של אורי יוגב וחנה גרטלר על ידי גמול שבבעלות ליאון רקאנטי

אבי בר-אלי

21.8.2008 / 18:45

לפני כחודש חתמו הצדדים על הסכם עקרונות לביצוע העיסקה תמורת 24 מיליון שקל



חברת גמול השקעות, בשליטת איש העסקים ליאון רקנאטי, הודיעה כי ביטלה את העסקה לרכישת 18.18% ממיזם טכנולוגיות המים Whitewater של אורי יוגב וחנה גרטלר תמורת 24 מיליון שקל. גמול הודיעה לבורסה כי "מאחר והצדדים לא הגיעו להסכמה על נוסח הסכמים מפורטים וסופיים, כאמור בהסכם העקרונות, התבטל הסכם העקרונות שנחתם בין הצדדים והעסקאות שבגינן נוהל משא ומתן לא תצאנה אל הפועל".



לפני כחודש חתמו החברות על הסכם עקרונות לביצוע העיסקה, המשקפת ל-Whitewater שווי של 132 מיליון שקל (אחרי הכסף). מתווה העיסקה כולל עוד אפשרות להעמדת הלוואה המירה בגובה 10 מיליון שקל ל-Whitewater, וכן רכישה בתנאים של מרבית אחזקות גמול במתקן טיהור השפכים בנהריה בידי Whitewater - רכישת 23% מן המתקן בו מחזיקה גמול ב-44.9% תמורת 10 מיליון שקל.



Whitewater הוקמה במאי 2006 על ידי יוגב, ובבעלותה חברה בת המתמחה בפתרונות מתקדמים לביטחון מים. לפני כשנה חברה אשת התקשורת חנה גרטלר ליוגב בהשקעה של 30 מיליון שקל במיזם. השניים הודיעו כי בכוונתם להפוך את החברה לפלטפורמה לרכישת חברות ישראליות ובינלאומיות בתחומי המים, ובמקביל להקים מערך שיווק והפצה בארה"ב ובאירופה שיאפשר לתאגיד לפעול מול רשויות מים ממשלתיות ופרטיות ותעשיות בינלאומיות. החברה כבר סיכמה על שיתופי פעולה עם חברת המים הממשלתית מקורות ועם החברה הבורסאית מגל, שאת שירותיהן ומוצריהן היא תשווק בחו"ל.



Whitewater רכשה בספטמבר 2007 37% מחברת בקרת המים גלקון מכפר בלום תמורת 37 מיליון שקל (עם אופציה להגיע לשליטה תמורת 27 מיליון שקל נוספים בתוך שנה). לאחר מכן רכשה 50% מחברת המיקרו-ביולוגיה צ'ק-לייט, המתמחה בזיהוי בזמן אמת של זיהומים במים, תמורת 3.5 מיליון דולר - ולפני כחודש סיכמה על רכישה מדורגת של חברת קידוחי המים "הופמן את הופמן" תמורת 5-10 מיליון דולר.



חברת גמול השקעות, שבשליטת (72%) רקנאטי, מודי קרת, יצחק חממי ואיריס שוורץ פועלת בעיקר בתחום הנדל"ן ומחזיקה בפעילות השקעות בחברות בתחום הרכב, מלונאות, תשתיות, אנרגיה, שוק ההון, קרנות השקעה ופיננסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully