וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר: לדחות בשנה את הפעלתו המלאה של מס ההכנסה השלילי

צבי זרחיה

21.8.2008 / 19:30

יוזם החוק ח"כ סילבן שלום: "מדובר בשערורייה שאין כדוגמתה; הממשלה פוגעת בשכבות החלשות"



גזירה קשה למי שאמורים להנות ממס הכנסה שלילי. משרד האוצר מציע, במסגרת חוק ההסדרים במשק, לדחות את הפעלתו המלאה של החוק. זאת, בניגוד להצהרות משרד האוצר ולהסכמות שהושגו באחרונה בינו לבין ועדת הכספים בדבר הפעלתו המלאה של מס ההכנסה השלילי.



לפי החוק המקורי, מס הכנסה שלילי ישולם ב-2009 רק לתושבי אזורים שבהם מופעלת תוכנית ויסקונסין (אזור שדרות-אשקלון, אזור ירושלים, אזור נצרת-עילית ואזור חדרה). כעת מציע האוצר לדחות את החלתו המלאה של מס ההכנסה השלילי בכל הארץ משנת 2010 לשנת 2011.

ח"כ סילבן שלום (ליכוד) שיזם את הנהגתו של מס הכנסה שלילי והגיש הצעת חוק בעניין שאוחדה עם הצעת הממשלה מתח בקורת חריפה על התנהגות האוצר. שלום אמר כי "מדובר בשערורייה שאין כדוגמתה. בעוד הממשלה מדברת גבוהה גבוהה על הצורך לטפל ולהשקיע בפריפריה, בפועל היא עושה בדיוק ההפך ופוגעת בשכבות החלשות. אחד בפה, אחד בלב. פקידי האוצר היו נגד החוק הזה כל הזמן ואישור החוק היה לא לרוחם. מדובר בשוד לאור יום שמנסה לעקר את החוק מהיסוד".



שלום הוסיף כי "זהו חוק שעבר ברוב גדול ובתמיכת כל סיעות הכנסת. מהלך פקידי האוצר הוא מהלך של טירוף הדעת ואני תובע משר האוצר להורות לפקידיו להוציא לאלתר את הסעיף הזה מחוק ההסדרים".



ועדת הכספים קיבלה באחרונה את תביעתו של שלום שלפיה זכאים הכלולים בשלב הראשון של תוכנית הממשלה להנהגת מס הכנסה שלילי יוכלו להגיש תביעות עד ל-31 באוגוסט 2008 ולקבל את התשלום הראשון כבר ב-15 באוקטובר 2008.



הדחייה באה בעקבות דרישתו של ח"כ סילבן שלום (ליכוד) שהגיש הצעת חוק פרטית להנהגת מס ההכנסה השלילי שאוחדה עם הצעת החוק הממשלתית. שלום הסביר כי המועד המקורי להגשת התביעות יפוג בעוד שבועיים, והציבור עדיין לא ער לנושא.



התוכנית להנהגת מס ההכנסה השלילי תופעל ב-15 באוקטובר 2008, (במידה שיפתרו חילוקי הדעות עם עובדי רשות המסים הדורשים פיצוי). התוכנית תקיף בשלב הראשון 70 אלף איש. החוק בהפעלה מלאה יכלול 500 אלף זכאים. עלות החוק בהפעלה מלאה היא 1.4 מיליארד שקלים.



מהשלב הראשון בתוכנית יהנו כל המשתתפים בתוכנית ויסקונסין לשילוב דורשי עבודה בכוח העבודה, וכל תושבי ירושלים, נתניה, חדרה, נצרת עלית, לוד וישובים קטנים. בעבר נקבע כי רק רחובות או שכונות מסוימות בערים הללו יהנו מהתוכנית.



ועדת הכספים הסמיכה את שר האוצר לקבוע תקנות המעניקות פטור מדיווח מקוון לנישומים בשל הכנסתם, מצב בריאותי, מצב כלכלי ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully