וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולדמן סאקס מעריך: מחצית מכלכלת העולם תיכנס למיתון

סוכנויות הידיעות

21.8.2008 / 21:22

גל של תחזיות פסימיות מצד מומחים לגבי מצב המשק העולמי



המשבר הכלכלי רק יילך ויחריף, כך העריכו היום מומחי כלכלה מכל קצוות הגלובוס. בנק ההשקעות גולדמן סאקס פירסם תחזית לפיה מחצית מכלכלת העולם תיכנס למיתון. זוכה פרס נובל לכלכלה ג'וזף סטיגליץ אמר בכנס בגרמניה כי ביצועי הכלכלה, שעתידים להיות נמוכים מהפוטנציאל למשך זמן מה, יגבו מחיר חברתי בדמות שיעורי אבטלה מאמירים.



ביניט פאטל, אנליסט בסניף גולדמן סאקס בלונדון טען היום בדו"ח ללקוחות כי ארה"ב, יפאן, בריטניה ו-15 מדינות היורו, האחראיות למחצית מכלכלת העולם, "מצויות במיתון או שעומדות בפני סיכון גבוה של מיתון בחודשים הקרובים".



פסימיסט נוסף הוא המיליארדר לי קא-שינג מהונג קונג שאמר היום כי "הגרוע מכל עוד לפנינו", לדבריו, משבר האשראי גרם לו לאמץ גישה שמרנית מאד לגבי רכישות. קנת רוגוף, לשעבר הכלכלן הראשי של קרן המטבע הבינלאומית אמר אתמול בראיון בסינגפור כי "המגזר הפיננסי צריך להתכווץ, ואני לא חושב שקריסה של כמה בנקים בגודל בינוני יחד עם כמה בנקים קטנים תספיק".



סטיוון וויטינג, כלכלן בבנק סיטי, ציין היום בדו"ח כי לכל האטה כלכלית בארה"ב ב-60 השנה האחרונות הייתה השפעה על המשק העולמי. אנליסטים בבנק UBS הורידו השבוע את תחזית הצמיחה העולמית ב-2009 לשיעור של 2.9%, לעומת 3.1% בתחזית הקודמת. שיעור צמיחה של 2.5% במשק הגלובלי נחשב לסף המיתון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully