וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניין ECI בפתח תקווה יימכר לכלל ביטוח ב-150 מיליון שקל

רז סמולסקי

22.8.2008 / 7:31

העסקה משפקפת מחיר של 6,000 שקל למ"ר ותשואה של 9%; ECI תשכור את הבניין מכלל



חברת ההיי-טק ECI, בבעלות שאול שני, נמצאת במשא ומתן מתקדם למכירת בניין בו היא יושבת, באזור התעשייה קריית מטלון בפתח תקוה, ב-150 מיליון שקל לחברת הביטוח .



כחלק מהעסקה תשכור ECI את הבניין מכלל בכ-40-50 שקל למ"ר, לתקופה של 15 שנה. העסקה משקפת מחיר של 6,000 שקל למ"ר ותשואה של 9%. דמי השכירות שתשלם ECI נמוכים ממחירי השוק באזור. בקריית מטלון מחירי השכירויות הם כ-40-50 שקל למ"ר ברמת מעטפת ו-45-65 שקל למשרדים ברמת גמר.







לאור הביקוש לנכסים מניבים, ולאור כך שחברות הביטוח נהפכו לשחקן משמעותי מאוד בתחום, ירדו בשנה האחרונה התשואות מ-8%-9% ל-7.5%. לעתים מגלמת התשואה הנמוכה סיכון נמוך, שנובע משוכרים יציבים לתקופות ארוכות, דוגמת משרדי ממשלה.



לפני כחצי שנה הציעה ECI למכירה את נכסיה ברחוב סיבים 28 בפתח תקוה, עם מחיר מטרה של כ-350 מיליון שקל. מדובר בבניין קיים, בשטח של 23 אלף מ"ר, שנבנה לפני כעשור ובו יושבת החברה. בנוסף, מחזיקה החברה במגרש בשטח של כ-30 דונם ברוטו, ועליו בניין המיועד להריסה. על קרקע זו יש זכויות בנייה בשטח של כ-40 אלף מ"ר לבניית בנייני משרדים וכ-1,200 מקומות חנייה.



הבניין עורר עניין בכמה חברות נדל"ן וביטוח, אך האלמנט היזמי של זכויות הבנייה שנותרו על השטח הכשיל את סגירת העסקה - זאת משום שרוב המתעניינים לא רצו להיכנס לתחום היזמות. לכן, החליטה ECI למכור רק את הבניין המניב, ולממש את זכויות הבנייה הנוספות. בכוונת החברה לבנות את הבניין לשימוש עצמי ולשימוש חברות בנות, ובמידת הצורך להשכיר שטחים נוספים לחברות אחרות.



בחודש שעבר רכשה כלל ביטוח נכס מניב נוסף - בית מקאן אריקסון ברחוב ראול וולנברג ברמת החיל, ב-140 מיליון שקל. הבניין, בן שמונה קומות, נרכש לפי תשואה של 8.2%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully