וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עצירה פתאומית

22.8.2008 / 7:53

המטבע האמריקני נחלש אמש מול מרבית המטבעות העיקריים

המטבע האמריקני נחלש אמש מול מרבית המטבעות העיקריים ובכך קטע שבוע של התחזקות רצופה מולם. חולשתו של הדולר אמש, לא נבעה דווקא מנתונים כלכליים יוצאים מהכלל על המשק האמריקני אלא ככל הנראה ממימוש רווחים. נתוני התעסוקה השבועיים שפורסמו אמש על המשק האמריקני הצביעו על שיפור מסוים במספר דורשי העבודה. אמש פורסם גם מדד הייצור של מחוז פילדלפיה אשר יצא מעל הערכות המוקדמות, אך גם נתון זה לא הצליח להחליש את המומנטום השלילי של השטר הירוק. היום אמור יו"ר הפד לשאת דברים.

מחירי חביות הנפט התייקרו אמש בכ 5 דולר לרמה של 121 דולר לחבית. מתיחות בין ארה"ב לרוסיה הוסיף אמש שמן למדורת התחזקותו של הנפט. המתיחות הבינלאומית האפילה על דו"ח המלאים שפורסם ביום רביעי אשר הצביע על העלייה החדה ביותר מאז שנת 2001.

EUR

האירו התחזק אמש מול השטר הירוק ביום בעל שלל נתונים כלכליים. מדד מנהלי הרכש בצרפת התפרסם מתחת לצפי המוקדם וחיזק את הדעה הרווחת כי כלכלת צרפת ניצבת בפני האטה חריפה. גם מדד מנהלי הרכש של גרמניה התפרסם אמש מתחת לערכות האנליסטים והעיד על התכווצות הפעילות הכלכלית בגרמניה. כל אלה לא שכנעו מספיק את מירב הסוחרים למכור את האירו והם המשיכו לקנותו בצורה מסיבית. היום צפויים להתפרסם נתוני הזמנות תעשייתיות בגוש האירו.

GBP

הפאונד האנגלי התחזק גם הוא מול השטר הירוק בתמיכתם של נתונים כלכליים טובים למטבע המקומי. נתוני המכירות הקמעונאיות יצאו מעל הצפי המוקדם ותרמו לרוח הגבית של הפאונד אמש אשר התחזק ב 0.65% מול עמיתו האמריקני. היום צפויים להתפרסם נתוני התמ"ג הרבעוניים בבריטניה כאשר הצפי מדבר על נתון פחות טוב מהנתון הקודם. יהיה מעניין לבחון נתון זה לאור חיתוך תחזיות הצמיחה של יו"ר הבנק המרכזי האנגלי, קינג.

CAD

הדולר הקנדי התחזק אמש מול השטר הירוק. נתוני מדד המחירים לצרכן שפורסמו אמש יצאו נמוכים מהציפיות, אולם הלשכה לסטטיסטיקה הקנדית פרסמה נתונים המצביעים על עליית קצב האינפלציה השנתית בקנדה ל 3.4% בהשוואה ליולי אשתקד. קצב עליית המחירים השנתי הגבוה שהשתקף מנתוני האינפלציה החודש היה הגבוה מאז שנת 2003.

עוד בוואלה!

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה

ILS

השקל המקומי התחזק מול הדולר האמריקני על רקע מכירות מסיביות של הדולר בקרב הבנקים הזרים. יש לציין כי ביום שני אמור בנק ישראל להכריז על גובה הריבית השקלית לחודש אוגוסט. מרבית הערכות בשוק מדברות על העלאת הריבית נוכח קצב האינפלציה המתגבר במדינה, אולם יהיה מעניין לראות האם המהלך יתבצע לאור התחזקותו של המטבע המקומי. השער היציג ננעל אמש על רמה של 3.5360 אולם לאחר קביעת השער היציג הוסיף הצמד להיחלש ב 1.3% לרמה של 3.5000.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully