וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים: מתרבים הסימנים השליליים המעידים כי המשק המקומי מתחיל לחוש בתוצאות ההאטה הגלובלית

יובל מעוז

22.8.2008 / 8:33

בנק לאומי: מדד יולי יוביל את בנק ישראל להעלאת ריבית

בבנק מסבירים כי כנגד רמות מחירי הנפט והסחורות הנמוכות יחסית לשבועות האחרונים והעלייה בשער הדולר מול השקל בתקופה האחרונה התומכים בשוק המקומי, "מתרבים האינדיקטורים השליליים, שמעידים כי המשק המקומי מתחיל לחוש בגלי ההדף של ההאטה הגלובלית.



"כל זמן שלא תחול רגיעה במשק האמריקאי, שתשנה את מגמת ההאטה הגלובלית שנרשמת בחודשים האחרונים, ישפיע הדבר על כלל השווקים, כולל השוק המקומי", כותבים בבנק וממליצים לפיכך להחזיק במרכיב מנייתי נמוך, תוך התמקדות במניות הערך הגדולות, שמפגינות יציבות ועוצמה לאורך זמן, ובעדיפות לענפים דפנסיווים.



בתחום האג"ח ממליצים בבנק הפועלים על איגרות החוב מסוג צמודים בינוניים, כגליל 5470 ו-5472: "אנו מעריכים כי הצמודים הבינוניים אטרקטיווים להשקעה בהתחשב ברמת האינפלציה הגלומה בהם".



על איגרות החוב מסוג שחרים כותבים בבנק כי השחרים הקצרים נסחרים בתשואות נמוכות ולכן אינם אטרקטיווים להשקעה. "אנו ממליצים על השקעה בשחרים במח"מ 4 ומעלה, החל משחר 313 ומעלה, במשקל נמוך".



לגבי שוק המט"ח טוענים בהפועלים כי התרבו הגורמים התומכים במגמת הפיחות בשער השקל. "בין הגורמים התומכים בהיחלשות השקל ניתן למנות את התרבות הסימנים להאטה כלכלית בישראל, קיטון בעודף בחשבון השוטף, התחזקות הדולר בעולם, ורכישות המט"ח היומיות של בנק ישראל. מנגד, הצפי להתרחבות פער הריביות בין השקל והדולר מספק תמיכה לשקל".



בבנק ממשיכים בהמלצתם להחזיק מט"ח בתיק בשיעור של כ-10%, תוך פיזור בין מטבעות כגון דולר, יורו, והיין היפאני, שמהווה משקל נגד לחששות מפני העמקת משבר האשראי.



בנק לאומי: מדד יולי יוביל את בנק ישראל להעלאת ריבית



בבנק מסכימים עם תחזית הפועלים לשוק המט"ח וכותבים בסקירתם השבועית כי להערכתם, "רכישות המט"ח שמבצע בנק ישראל בשילוב עם התחזקותו של הדולר בעולם, עשויים לחזק את הדולר מול השקל בטווח הקצר".



על שוק המניות כותבים בבנק כי "בטווח הקצר צפוי המסחר בשוק המקומי להמשיך להתאפיין בתנודתיות רבה תוך קורלציה גבוהה עם השווקים הבינלאומיים. אלה יושפעו באופן משמעותי משינויים במחירי הסחורות".



בלאומי ממליצים ללקוח הסולידי להמשיך ולשמור על רמת אחזקה נמוכה יחסית במניות, תוך התמקדות בענפים דפנסיווים, "בשל ההשפעה הצפויה להאטה העולמית ולסביבה האינפלציונית הגבוהה במשק על תוצאות החברות".



בענף האג"ח כותבים בבנק כי "על אף המדד הגבוה, נראה כי בחודשים הקרובים צפויה לחול התמתנות מה בקצב האינפלציה. זאת בשל ירידות מחירי הנפט והסחורות בעולם שהחלו בשבועות האחרונים ובשל ההאטה הצפויה בקצב הצמיחה המקומית שסימניה ניכרים כבר בפרסום נתוני המקרו האחרונים".



"מדד יולי הגבוה צפוי להביא את בנק ישראל להמשיך גם החודש במדיניות העלאת ריבית במשק. זאת על אף שבהודעתו האחרונה רמז בנק ישראל לסיום הקרוב של המדיניות המוניטרית המצמצמת".



בלאומי טוענים כי על אף הירידה שנרשמה באחרונה בציפיות האינפלציוניות הנגזרות משוק ההון, הן עדיין גבוהות משיעורי האינפלציה הצפויים בפועל. "לנוכח זאת אנו מעריכים כי כיום קיימת עדיפות לאפיק השקלי על פני זה הצמוד, אם כי לאחר ירידות תשואות משמעותיות שנרשמו באפיק זה באחרונה רמת הסיכון בו עלתה".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully