וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט העליון ביטל החלטת המחוזי לחייב את המדינה להתיר כניסת 369 תאילנדים לעבודה בחקלאות

עמירם כהן

22.8.2008 / 10:21

העותרים: חבורה של פקידי ממשלה עושה דין לעצמה תוך ניצול חולשת המערכת הפוליטית בנושא



שופטת בית המשפט העליון מרים נאור, ביטלה החלטת שופט בית המשפט המחוזי בירושלים משה דרורי, לחייב את המדינה להתיר לאלתר כניסתם לישראל של 369 עובדים זרים מתאילנד לעבודה בחקלאות. השופטת נאור ביטלה את החלטת המחוזי, לאחר שאישרה את בקשת המדינה לזכות ערעור על החלטת המחוזי שהתקבלה בשבוע שעבר, בה קיבל השופט דרורי עתירה מנהלית שהגישו 112 חקלאים והתאחדות חקלאי ישראל, נגד משרד הפנים ופסק שעל המשרד להתיר לאלתר כניסתה למדינה של 369 עובדים זרים מתאילנד.



בעתירה נטען כי העותרים קיבלו את כל ההיתרים החוקיים להכניס לארץ את העובדים הזרים: "אלא שחבורה של פקידי ממשלה עושה דין לעצמה תוך ניצול חולשת המערכת הפוליטית ופועלת לסכל את החלטת הממשלה שאישרה את כניסת העובדים הזרים", נטען.



החלטת השופט דרורי מהווה התערבות תקדימית של בית המשפט בעיכובים המנהליים שנוקטים משרדי התמ"ת והפנים במתן אשרות לעובדים הזרים, כמו גם החלטה משפטית יוצאת דופן של "צו עשה". השופט דרורי כתב בפסיקתו ש"אין לעמוד מהצד בעת ש-112 אזרחים אנשי עמל, שהשקיעו את כוחם וכספם במשקיהם ותיכננו את העונה החקלאית על סמך החלטת הממשלה לאשר הבאת העובדים הזרים ואף שילמו את האגרות הדרושות, נוכחו לדעת שההחלטות לא מבוצעות".



השופטת נאור כתבה בהחלטתה לאשר זכות ערער למדינה כי "סוגיית הידיים העובדות למשקים החקלאיים היא שאלה בוערת ודחופה ועשויה להצדיק - כפי שביקשו העותרים בעתירה המנהלית - דיון דחוף, ובית המשפט היה מוסמך ליתן צו זמני של 'עשה', אך בנסיבות העניין לא היה ראוי לעשות זאת".



עוד כתבה השופטת נאור כי על אף הבהילות שנוצרה בשל צרכי החקלאות, לא היה מקום לפתור את הבעייה בדרך של צו "עשה" זמני, כדי שמאות העובדים הללו יעבדו דווקא במשקי העותרים, בעוד שרבים מחקלאי המדינה נמצאים במצב דומה". בין היתר נימקה השופטת נאור את החלטתה לבטל את החיוב להתיר לאלתר את כניסת העובדים, בכך שיש להביא בחשבון שאם יתקבל ערעור המדינה "יוחזרו אחר כבוד העובדים לארצותיהם ולא קשה לתאר את הצער, עוגמת הנפש וההפסדים שייגרמו להם בשל כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully