וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובד יקר, מה היקף המותניים שלך?

ניו יורק טיימס

22.8.2008 / 11:40

השמנת יתר של עובדים עשויה לפגוע גם במעסיקים ■ תמריצים כספיים פשוטים, כגון תשלום לעובדים עבור מילוי שאלונים להערכת בריאותם, הנחות במכוני כושר ותשלומי ביטוח בריאות מופחתים עשויים לעזור

התבוננו רגע בעמיתיכם לעבודה היושבים סביבכם במשרד ונסו לזהות בעיה רפואית גוברת והולכת שעולה למעסיקיכם מיליארדי דולרים בשנה. לא מצאתם? הנה רמז: היקף המותניים.



אכן, מדובר בתופעה מתרחבת: לפי המרכז לבקרת מחלות ולמניעתן (CDC), כמעט שני שלישים מהאמריקאים המבוגרים סובלים מעודף משקל או מהשמנת יתר. למעשה, אחוז המבוגרים המוגדרים כסובלים מהשמנת יתר הוכפל מ-1980-2000, והוא כעת 31% מהאוכלוסייה.



אלא שכיום הבעיה לא שייכת רק למי שסובלים מהשמנה. כספקי ביטוח בריאות, מעסיקים משלמים הרבה כסף על התפשטות השמנת היתר. במחקר שערכו קנת תורפ, מרצה לבריאות לאומית באוניברסיטת אמורי, ושלושה מעמיתיו, הם גילו שהשמנת גרמה לעלייה של 27% בעלות הרפואית שמשלמים מעסיקים ב-1987-2001. למעשה, לפי דו"ח שערכה חברת הסקרים RTI אינטרנשיונל בשיתוף עם קונפרנס בורד, עולה כי השמנת יתר עולה לחברות 45 מיליארד דולר בשנה.



הדבר אינו מפתיע: אנשים הסובלים מהשמנת יתר נוטים להחסיר יותר ימי עבודה ונוטים להיות פחות ניידים בזמן העבודה מאשר אנשים רזים. בנוסף, השמנת יתר מהווה גורם לבעיות בריאות כרוניות רבות, בשיעורים הגבוהים אף יותר מעישון או שתיית אלכוהול - כך עולה ממחקר שערך רולנד סטרום, כלכלן בתאגיד ראנד (RAND).



כך קורה, כי ככל שגדלות עלויות הטיפול בהשמנת יתר, הכוללות טיפול נפשי, ניתוחי קיצור קיבה ותרופות - כך גובר היחס אליה כאל מחלה. אלא שמפתיע לגלות, כי בעוד ראשי תאגידים סבורים כי יש לספק למועסקים ביטוח בריאות, גם בעלות של עשרות מיליארדי דולרים בשנה, הם לא מדברים כמעט על השמנה. "ברור שמנהלים בכירים מאוד מתעניינים בעלות ביטוח רפואי", אומרת לו-אן היינן, מנהלת המוסד לבחינת העלות וההשפעה הבריאותית של ההשמנה, שלוחה של קבוצת העסקים הלאומית לבריאות (NBGH). "אך ייתכן שהם לא מבינים שהשמנה גורמת לעלייה בעלויות".



עם זאת, נראה כי לא נכון לומר שמעסיקים אינם מודעים כליל לעלותה של השמנת היתר - לפי הדו"ח של קונפרנס בורד ו-RTI, כ-14% מהמנהלים הבכירים בארה"ב חושבים שמדובר בבעיה הגדולה ביותר של תוכניות הביטוח הרפואי. עם זאת, כפי שאמרה היינן, "מדובר בנושא רגיש שלא מדברים עליו בגלוי". ביפאן, לעומת זאת, המעסיקים מודדים את היקף המתניים של עובדיהם ומספקים להם ייעוץ בנוגע לדיאטה.



הנחות לחדרי כושר



ייתכן שהאמריקאים מאמינים שהשמנת היתר של העובדים היא לא בעיה שהם יכולים או צריכים לפתור, במיוחד בתעשיות שבהן תחלופת העובדים גבוהה. אחרי הכל, עלויות ביטוח הבריאות של העובדים לא עולות ברגע שבו הם משמינים, ואנשים נוטים לחחליף מקום עבודה בכל 4-5 שנים. בתוך כך, הם לוקחים את עלויות ביטוח הבריאות שלהם איתם לעבודה הבאה.



"עבור מרבית החברות, זה לא צעד חכם מבחינה עסקית", אומר אריק פינקלשטיין, מנהל תוכנית כלכלת בריאות ציבורית ב-RTI. "מנקודת מבט של בריאות הציבור, אפשר לומר שזה מצער שחברות לא עושות יותר עבור עובדיהן, אך זו לא עמדה הגיונית מנקודת מבט של מעסיקים".



יש צעדים שבהם חברות יכולות לנקוט כדי לעודד עובדים לרזות ולשמור על משקל תקין, וחברות מעטות כבר התחילו בכך. כמה מחקרים מראים שתמריצים כספיים פשוטים, כגון תשלום לעובדים עבור מילוי שאלונים להערכת בריאותם, הנחות במכוני כושר ותשלומי ביטוח בריאות מופחתים עשויים לעזור.



ד"ר רונלד מאק, המנהל הרפואי של PSEG מספר למשל כי נפגש בעבר במתקין קווי טלפון ששקל כ-175 ק"ג ולא הצליח להגיע לחוטים גבוהים ולציוד אחר.



מסיבות אלה, עידכנה PSEG בשנים האחרונות את תוכניות הבריאות שלה כך שידגישו שמירה על משקל תקין ותזונה נכונה. היא הוסיפה להם גם כמה תמריצים כספיים צנועים עבור המשתתפים, כגון תשלום עבור מילוי טפסי הערכת בריאות.



התוכניות לא שינו עדיין את שיעורי הפציעות הכלליים בחברה, אך העובדים שניצלו את מלוא התוכנית החסירו בממוצע 18% פחות ימי עבודה לעומת עמיתיהם - וגם זו התחלה טובה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully