וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט צפוי להיפתח בעליות שערים על רקע היחלשות הנפט ונאומו הצפוי של ברננקי

שמואל שוסטר

22.8.2008 / 15:17

גוגל צפויה להיסחר על רקע הערכות בדבר עסקה עם ענקית הסלולר וריזון





אמש ננעל המסחר במגמה מעורבת. דאו ג'ונס עלה ב-0.1% ל-11,430 נקודות, נאסד"ק השיל 0.4% ל-2,380 נקודות ו-S&P 500 עלה ב-0.3% ל-1,278 נקודות.



כחצי שעה לאחר פתיחת המסחר צפוי בן ברננקי, נגיד הבנק הפדרלי לשאת את נאומו השנתי בפני הסימפוזיון בכנס של הבנק הפדראלי בג'קסון הול שבקנזס סיטי.



ביניט פאטל, אנליסט בסניף גולדמן סאקס בלונדון העריך אמש בדו"ח ללקוחות הבנק כי ארה"ב, יפאן, בריטניה ו-15 מדינות היורו, האחראיות למחצית מכלכלת העולם, "מצויות במיתון או שעומדות בפני סיכון גבוה של מיתון בחודשים הקרובים". להערכותיו הפסימיות הצטרף המיליארדר לי קא-שינג מהונג קונג, שאמר כי "הגרוע מכל עוד לפנינו", לדבריו, משבר האשראי גרם לו לאמץ גישה שמרנית מאד לגבי רכישות. קנת רוגוף, לשעבר הכלכלן הראשי של קרן המטבע הבינלאומית אמר אתמול בראיון בסינגפור כי "המגזר הפיננסי צריך להתכווץ, ואני לא חושב שקריסה של כמה בנקים בגודל בינוני יחד עם כמה בנקים קטנים תספיק".



לאחר שרשם את העלייה השבועית הגדולה שלו מזה חודשיים בעקבות זינוק של כ-5% שנבע מהיחלשות הדולר, מאבדים החוזים על הנפט למסירה בחודש אוקטובר 72 סנט ממחירם ונסחרים ברמה של 120.46 דולר לחבית במסחר האלקטרוני בבורסת הסחורות של ניו יורק. מחיר הנפט נמוך כעת בכ-18% מרמת השיא שנרשמה ב-11 ביולי, אך גבוה בכ-75% ממחירו בתקופה המקבילה ב-2007.



מריל לינץ' צפויה להיסחר על רקע כתב תביעה אותו צפוי להגיש אנדרו קומו, התובע הכללי של מדינת ניו יורק, נגד הבנק. כתב התביעה צפוי להתייחס להטעיית לקוחות בעת מכירת אג"ח בריבית משתנה (ARS). קומו, יחד עם רגלוטורים נוספים, כבר הצליח להגיע להסכמי פשרה עם חמישה בנקים מרכזיים בוול סטריט, שהסכימו לשלם 42 מיליארד דולר כדי להימנע מהליכים משפטיים.



, ענקית מנועי החיפוש, תיסחר על רקע הערכות לפיהם נמצאת החברה במגעים עם ספקית שירותי הסלולר וריזון לשיתוף פעולה בין החברות. להערכת וול סטריט ג'ורנל, בין יתר שיתופי הפעולה שנידונים בין שתי החברות, תהפוך גוגל להיות מנוע החיפוש העיקרי בקרב לקוחות ורייזון בשירותי האינטרנט בסלולר, ובתמורה לכך תקבל ענקית הסלולר נתח מההכנסות מפרסום באתרי מנועי החיפוש של גוגל.



יצרנית הרכב האמריקאית תיסחר על רקע תוכניתה להשקיע למעלה מ-500 מיליון דולר בארה"ב בייצור מכונית קומפקטית אשר תתחרה בשוק המכוניות הקטנות בימים בהם עולה הביקוש למכוניות בעלות יעילות ניצול דלק גבוהה. תוכניתה של החברה מגיעה לאחר שרשמה הפסד רבעוני רביעי ברציפות של הפסדים, בעקבות יישוב מחלוקות עם ועדי העובדים, עלויות ליסינג מימוני על משאיות בארה"ב והירידה במכירות המכוניות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully