וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: קדחת מיזוגים ורכישות הקפיצה את הבורסות ביותר מ-2%; השלימו ירידה שבועית של 1.3%

נמרוד הלפרן

22.8.2008 / 19:25

בורסת לונדון נסגרה בעלייה של 2.5%; מגזרי הפיננסים, הרכב והתעופה הובילו העליות

בורסת לונדון נסגרה בעלייה של 2.5%; בורסת פרנקפורט הוסיפה 1.7%; בורסת פאריס עלתה ב-2.3%. מדד דאו ג'ונס סטוקס 600 הכלל אירופי עלה ב-1.8% - הזינוק היומי החד ביותר זה שבועיים - אולם השלים השבוע ירידה של 1.3% - הירידה השבועית החדה ביותר זה למעלה מחודש.



העליות בבורסות אירופה התחזקו במהלך המסחר לאחר שהמשקיע המיליארדר וורן באפט העריך כי ההשקעה בשוקי המניות כעת אטרקטיווית יותר משהיתה לפני שנה, ובעקבות הערכתו של יו"ר הבנק הפדרלי בארה"ב, בן ברננקי, כי צפויה התמתנות של האינפלציה.



וורן באפט, המדורג כאיש העשיר בעולם על ידי המגזין "פורבס", העריך היום בראיון לערוץ חדשות העסקים CNBC כי ההשקעה בשוקי המניות בארה"ב אטרקטיווית כעת יותר משהיתה לפני שנה, והוסיף כי חברת ההחזקות שבראשה הוא עומד, ברקשייר התאוויי, אינה מחזיקה בפוזיציה של הימור נגד הדולר.



יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, העריך היום כי האינפלציה בארה"ב צפויה להתמתן השנה וב-2009 בעקבות השילוב בין האטה בצמיחה והירידות שנרשמו באחרונה במחירי הסחורות והתייצבות הדולר.



הירידות שנרשמו באחרונה במחירי הסחורות ויציבותו הגוברת של הדולר הן מגמות שיש לברך עליהן, אמר ברננקי בנאום בכנס של הבנק הפדרלי של קנזס סיטי. "במידה שמגמות אלו לא יתהפכו, ולאור כצפי להאטה בצמיחה לזמן מה, צפויה התמתנות של האינפלציה בהמשך השנה ובשנה הבאה", אמר.



TNT (סימול TNT.AS) ההולנדית, חברת השילוח השנייה בגודלה באירופה, זינקה בקרוב ל-7% בעקבות דיווח של "טיימס" הלונדוני כי מתחרתה האמריקאית UPS (סימול UPS) עשויה להגיש עבורה הצעת רכש בסוף השבוע.



חברת SSL אינטרנשונל (סימול SSL.L) הבריטית, יצרנית קונדומי דורקס ונעלי שול, עלתה ב-6% בעקבות המלצת קנייה של בנק ההשקעות גולדמן סאקס, אשר העריך כי החברה מהווה יעד להשתלטות.



מניית ברוקר ביטוח המשנה הבריטי בנפילד (סימול BFD.L) זינקה ב-30% לאחר שקיבלה הצעת רכש בסך 1.6 מיליארד דולר מברוקר הביטוח הגדול בעולם, אאון (סימול AOC) האמריקאית.



מגמה חיובית נרשמה במגזרי התעופה והרכב על רקע ירידת מחיר הנפט. החוזים על הנפט הגולמי למסירה באוקטובר נסחרים במחיר של 119.46 דולר לחבית, ירידה של 1.4%, בבורסת הסחורות של ניו יורק, לאחר שזינוק אתמול בקרוב ל-5%.



פז'ו הצרפתית, יצרנית המכוניות השנייה בגודלה באירופה, עלתה ביותר מ-4%; בריטיש איירווייס, חברת התעופה השלישית בגודלה באירופה, הוסיפה אף היא יותר מ-4%.



מגמה חיובית נרשמה גם במגזר הפיננסים. HSBC הבריטי, הבנק הגדול באירופה במונחי שווי שוק, עלה ב-2.6%; UBS השווייצי הוסיף קרוב ל-5%; קרדי אגריקול, הבנק השלישי בגודלו בצרפת עלה ב-4.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully