וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

IXI חושפת את עלות נסיון החדירה לארה"ב: מעריכה את המהלך הכושל ב-7.4 מיליון דולר

שמואל שוסטר

22.8.2008 / 19:47

עלות פיטורי 40 העובדים - 4.3 מיליון דולר; החברה תרשום מחיקת מלאי בהיקף של 3.1 מיליון דולר

IXI פיתחה ומשווקת את מכשיר ה-OGO שהנו מכשיר סלולרי המיועד לבני נוער ואשר כולל בתוכו מקלדת מלאה ויישומי מסרים מיידים. המכשיר נמכר עד כה בעיקר בשווייץ ובגרמניה, שם שווק לבני נוער בשילוב עם חבילת דאטה זולה שאיפשרה למשתמשים לתקשר באמצעות תוכנות המסרים המיידיים, ללא הגבלה בתמורה לתשלום חודשי צנוע.



לחברה היו תקוות גדולות לגבי כניסת החברה לשווקים האמריקאים והיא בנתה עליהם כחלק ניכר מתוכנית הצמיחה העתידית שלה. במהלך החודשים האחרונים ניהלה החברה משא ומתן אינטנסיווי עם מפעיל סלולרי גדול בארה"ב, אולם לאחר שנכשלו נסיונותיה לחדור לארה"ב נאלצת כעת IXI לבצע שינוי משמעותי בפעילות החברה.



עקבות כישלון הפריצה של יצרנית מכשירי הסלולר IXI לשוק האמריקאי ולאחר שאיבדה 94% משווייה מתחילת השנה, הודיעה החברה בשבוע שעבר על סגירת משרדיה בארה"ב ועל פיטוריהם של 40 עובדים בארץ ובחו"ל - כ-25% מכוח העבודה של החברה. במקביל, החליט הדירקטוריון על החלפתם של עמית הלר וגדעון ברק מנכ"ל ויו"ר החברה - ומינויו של ישראל פרידר, שהינו המשקיע האחרון בחברה ויו"ר משותף יחד עם ברק, במקומם.



אמש פירסמה IXI את דו"חותיה לרבעון השני של 2008 ודיווחה על ירידה של 31.2% בהכנסותיה לרבעון, שהסתכמו ב-2.2 מיליון דולר לעומת הכנסות של 3.2 מיליון דולר ברבעון המקביל. בשורה התחתונה, סיימה IXI את הרבעון עם הפסד נקי של 11.4 מיליון דולר או 45 סנט למניה בדילול מלא לעומת הפסד נקי של 21.5 מיליון דולר או 4.65 דולרים למניה ברבעון המקביל והחזיקה במזומן ובשווי מזומן בהיקף של 8.1 מיליון דולר - ירידה של 53.2% בהשוואה למזומן בהיקף של 17.3 מיליון דולר, שהחזיקה בסיום שנת 2007.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully