וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במסגרת הסכם עם ה-SEC: מריל לינץ' ירכוש בחזרה אג"ח בלתי סחירות בשווי 7 מיליארד דולר

רויטרס

23.8.2008 / 15:48

ההסכם עם הרשות לניירות ערך מצטרף להסכם עם התובע הכללי של מדינת ניו יורק, אנדרו קואומו



מריל לינץ' האמריקאי הגיע להסדר עם הרשות לניירות ערך בארה"ב (SEC) במסגרתו ירכוש בחזרה מהמשקיעים איגרות חוב בלתי סחירות בסך 7 מיליארד דולר (ARS). מדובר בסכום נמוך יותר לעומת הסכם אליו הגיע מריל לינץ' עם התובע הכללי של מדינת ניו יורק, אנדרו קואומו, בסך 12-10 מיליארד דולר. תנאי ההסדר עם הרשות טרם סוכמו סופית, וייתכן גם כי מריל ייקנס. מריל כבר הסכים לשלם קנס בסך 125 מיליון דולר למדינת ניו יורק.



ההסדרים של מריל לינץ' מהווים חלק מחקירה נרחבת יותר של רגולטורים במדינות השונות בארה"ב וברמה הפדרלית בנוגע לשוק האג"ח במכרז (ARS) - אג"ח שהריבית עליהן נקבעת תקופתית באמצעות מכרז. שוק זה, שהיה פופולרי בעבר, בייחוד בקרב גופים מוניציפליים, קרס בתחילת השנה הנוכחית, והביקוש עבור ני"ע אלו צנח. החקירות נוגעות לשאלה האם הבנקים מכרו למשקיעים אג"ח אלה, גם לאחר שידעו כי למעשה מדובר בניירות ערך בלתי-סחירים.



ביום חמישי הסכימו גם דויטשה בנק וגולדמן סאקס לרכוש בחזרה אג"ח מסוג ARS בשווי מיליארדי דולרים, במסגרת העסקה עם אנדרו קואומו. הבנקים סיטי, וואקוביה, ג'יי.פי מורגן צ'ייס, מורגן סטנלי ו-UBS כבר הגיעו להסדרים דומים עם התובע הכללי של ניו יורק.



במסגרת העסקה של מריל לינץ' עם ה-SEC, מריל צפויה להתחייב לספק נזילות עבור ני"ע ערך מסוג זה בשווי 1.5 מיליארד דולר, שיוותרו בידי עסקים ולקוחות מוסדיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully