וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנסיונר ומאפיונר: חמיו של אחד מבכירי בלאקסטון מואשם שניסה לסחוט 11 מיליון דולר מחתנו

רויטרס

23.8.2008 / 17:23

הסוחט שיתף פעולה עם עורך דין, שניהם בני מעל ל-70; החם הוא איש עסקים שהידרדר בשל שתייה ובזבזנות



חמיו של אחד מבכירי חברת ההשקעה הפרטית בלאקסטון נעצר עם שותף נוסף, בגין חשדות כי ניסו לסחוט את אותו בכיר ולחלץ ממנו 11 מיליון דולר. ממסמכי התובע המחוזי של מנהטן, רוברט מורגנטאו, עולה כי שני האנשים הם סטיוארט רוס, בן 71, חמיו של הדירקטור הבכיר דיוויד בליצר, וסטיוארט ג'קסון, בן 79, עורך דין במקצועו.



לא ניתן היה להשיג את תגובת פרקליטיהם של השניים. דובר בלאקסטון לא מסר תגובה באומרו כי האישומים הם נושא פרטי. לפי מסמכי התובע המחוזי, ג'קסון פעל כעורך דינו של רוס, "והעניק חזות חוקית לאיומיו של רוס להרוס את חייו של בליצר - ברמה האישית והמקצועית - אם לא יקבל מבליצר את הסכום המבוקש". משרד התובע דיווח כי האיומים התבצעו בהודעות טלפון, כולל אחת בה רוס אמר לבליצר כי "הוא יפתח במאבק חופשי" נגדו.



רוס הינו עורך דין לא פעיל, לפי התביעה. "החקירה שהובילה למעצרים חשפה שמה שהחל כדרישתו של רוס מבליצר לתת לו 50 אלף דולר ביוני 2008 לצורך הקמת עסק, התנפח לדרישה של כ-11 מיליון דולר עד אוגוסט 2008; כך נמסר בהודעת התביעה. רוס וג'קסון יואשמו בסעיף אחד של ניסיון שוד מדרגה שנייה, וסעיף אחד של ניסיון שוד מדרגה שלישית. אישומים כאלה יכולים לגרור עונש מאסר של שנתיים ושליש עד שבע שנים.



בליצר, העומד בראש הסניף הלונדוני של בלאקסטון, הגיש תביעה אזרחית נפרדת ביום שישי, בה הוא תובע 11 מיליון דולר מרוס. בעבר היה רוס איש עסקים מצליח, שהחזיק בין השאר בזכויות על דמויות הדרדסים. לפי התביעה, הוא איבד את הונו בשל בזבזנות יתר, החלטות עסקיות כושלות, ובעיית שתייה. הקשר של רוס עם בתו, אליסון בליצר, ובעלה דיוויד בליצר, ניתק מאז 2002.



בתביעה האזרחית מאשים בליצר את רוס בגניבת מאות אלפי דולרים ממנו, "באמצעות מסע הטרדות ואיומים בלתי פוסק" נגד בליצר ומשפחתו. לפי התביעה, כשאליסון בליצר היתה בהיריון, רוס אמר לה כי הוא מקווה שהעובר ימות ושעל המצבה של אליסון ייחרטו מיני גסויות.



רוס דרש סכומים הולכים וגדלים של כסף, בין היתר באמצעות "שיחות טלפון בלתי פוסקות לטלפון האישי של בליצר ולמשרדו, בכל שעות היום והלילה", לפי התביעה. רוס אף איים לשלוח הודעה ליו"ר בלאקסטון, סטיבן שוורצמן, ואף התקשר לממונים על בליצר בחברה, לדברי בליצר. לפי התביעה, רוס התקשר אל בליצר לאחר ששלח את ג'קסון להיפגש עמו, ואמר לו: "דיוויד, זהו הסיוט הגרוע ביותר שלך. התייחסת בחוסר נימוס משווע לסטיוארט ג'קסון. אני מתכוון להמשיך ולהטריד אותך. אני מתכוון להתקשר אליך 5-4 פעמים ביום - ולהמשיך להתקשר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully