וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: עליות שערים בוול סטריט עשויים להכתיב פתיחה חיובית; בשוק ימתינו לאישור תקציב המדינה

טל לוי

24.8.2008 / 8:04

עונת הדו"חות הכספיים נכנסת לישורת האחרונה ולחברות הנסחרות נותר שבוע לפרסום התוצאות



הבורסה של תל אביב עשויה לפתוח את יום המסחר במגמה חיובית לאור עליות השערים שנרשמו ביום שישי בוול סטריט: מדד המעו"ף יפתח ברמה של 1,028 נקודות ומדד תל אביב 100 יפתח ב-933.4 נקודות. בשוע שעבר עלו המדדים בשיעורים קלים.







בארה"ב, הסיים המסחר ביום שישי בעליות: נאסד"ק עלה ב-1.4% לרמה של 2,414 נקודות, דאו ג'ונס הוסיף 1.7% לרמה של 11,626 נקודות ומדד S&P 500 התחזק ב-1.1% לרמה של 1,292 נקודות.



בגזרת המקרו, מעריכים באוצר כי הממשלה תאשר היום את תקציב המדינה לשנת 20090. גובה התקציב הוא 319 מיליארד שקל אולם טרם נמצאו המקורות לקיצוץ של 7 מיליארד שקל. באוצר הניחו על שולחן הממשלה 2 אופציות תקציביות: האחת מוטה ביטחון והשניה מוטה אפיקים חברתיים. לפי שעה, לא ברור איזה תקציב מן השניים יאושר והאם אכן יאושר התקציב.



עונת הדו"חות הכספיים נכנסת לישורת האחרונה ולחברות הנסחרות נותר שבוע לפרסום הדו"חות הכספיים. השבוע יפורסמו דו"חות הבנקים (למעט המזרחי-טפחות שכבר דיווח על ביצועיו ברבעון השני של 2008), דו"חות חברות הביטוח ומרבית חברות הנדל"ן. עד כה, מצביעים הדו"חות על עלייה בביקושים אולם גם על עלייה בהוצאות המימון (החזרי ריבית) בשל האינפלציה הגבוהה.



בשל האינפלציה הגבוהה - 3.5% מתחילת השנה ו-4.8% ב-12 החודשים האחרונים - סבורים בכמה מבתי ההשקעות כי בנק ישראל יעלה את הריבית ב-0.25% ל-4.25%. מקצת הכלכלנים סבורים כי הריבית אכן תעלה אולם לאו דווקא במועד הקרוב שכן בחודש שעבר העלה בנק ישראל את הריבית למרות המדד הנמוך ובכך הקדים אולי תרופה למכה.



האינפלציה אינה רק בעיה מקומית והשחיקה בכח הקנייה היא תופעה חובקת עולם. ביום שישי העריך יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, כי האינפלציה בארה"ב צפויה להתמתן השנה וב-2009 בעקבות השילוב בין ההאטה בצמיחה והירידות שנרשמו באחרונה במחירי הסחורות והתייצבות הדולר.



צפויה לרכז את עניין המשקיעים לאור תוצאות השיא שהציגה (ובהן רווח אדיר של 703 מיליון דולר) והירידות במניה בימים האחרונים. כי"ל מרכזת מתחילת 2008 את מחזור המסחר הממוצע הגבוה בבורסה, המעיד על עניין רב במניה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully