וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות ארה"ב: ממשלת יפאן מתכננת חבילת תמריצים כלכלית בסך 73 מיליארד דולר

נמרוד הלפרן

24.8.2008 / 8:28

כלכלת יפאן רשמה ברבעון השני צמיחה שלילית של 2.4% במונחים שנתיים



ממשלת יפאן מתכננת חבילת תמריצים כלכלית בסך שמונה טריליון ין (73 מיליארד דולר) שנועדה לסייע לצרכנים ולעסקים להתמודד עם נסיקת מחירי הדלק והסחורות. כך דיווחה אתמול סוכנות הידיעות היפאנית קיודו.



חבילת התמריצים תכלול צעדים לסיוע למגזרי החקלאות והדיג היפאנים אשר נפגעו קשות בעקבות נסיקת מחירי הדלק. כמו כן, תכלול החבילה הוזלת עלות הנסיעה בכבישי אגרה, הרחבה את השירותים הרפואיים למבוגרים ותמיכה בעסקים קטנים ובינוניים שנפגעו כתוצאה מהתייקרות מחירי הסחורות. אישור סופי של חבילת התמריצים צפוי עד סוף החודש.



כלכלת יפאן רשמה ברבעון השני של השנה צמיחה שלילית, לראשונה זה שנה, בעקבות האטה ביצוא ובצריכה הפרטית במדינה. במונחים שנתיים נפל התוצר המקומי הגולמי (GDP) של יפאן ברבעון השני של השנה ב-2.4% - הירידה החדה ביותר זה שבע שנים - זאת לאחר צמיחה של 3.2% ברבעון הראשון של השנה.



בארה"ב, אישר הממשל בחודש פברואר חבילת תמריצים כלכלית בסך 168 מיליארד דולר - שנועדה לתמוך בצמיחת הכלכלה הגדולה בעולם, אשר כוללת הקלות מס חד פעמיות לכ-130 מיליון אמריקאים, וכן הקלות מס על השקעות של עסקים.



בחודש שעבר אושרה בארה"ב חבילת סיוע לשוק הדיור, הכוללת תוכנית להקמת קרן בסך 300 מיליארד דולר, שתכליתה לסייע למאות אלפי בעלי בתים המתקשים בהחזר משכנתאות שנטלו, להימנע מעיקול בתיהם. החוק גם העניק סמכות רחבה למשרד האוצר האמריקאי להגן על שתי חברות המשכנתאות הממשלתיות, פאני מיי ופרדי מאק, מפני קריסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully