וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משקיע המט"ח ג'ון טיילור: "הדולר צפוי לצנוח ב-40% תוך 3 שנים"

סוכנויות הידיעות

24.8.2008 / 9:03

טיילור הוא מייסד FX קונספטס, חברת ניהול קרנות הגידור המשקיעות במט"ח הגדולה בעולם

"אם בודקים אלו שנים היו הטובות ביותר אי פעם עבורנו, הרי שהן היו בתקופות של תוהו ובוהו בשווקים", אמר טיילור, אשר ייסד את FX קונספטס בשנת 1981. עם זאת, הודה כי התנודתיות בשוקי המטבע מקשה על ביצוע השקעות רווחיות במטבעות של הכלכלות המפותחות הגדולות בעולם. "הרבה יותר קשה להרוויח כסף מהמטבעות המרכזיים. התנודות שלהן אינן אקראיות לגמרי, אבל כמעט", הוסיף.



התנודה הממוצעת שרשם הדולר מול מטבעות של כלכלות מפותחות בשנה החולפת זינקו ב-46% לעומת השנה הקודמת, ומול מטבעות של כלכלת מתפתחות קפץ ב-23%, לפי מדדי התנודתיות של בנק ג'יי.פי מורגן צ'ייס.



סך נכסי FX קונספטס כמעט שולש ל-14.6 מיליארד דולר לעומת 5 מיליארד דולר בשנת 2002, ועשוי לזנק ל-25 מיליארד דולר בתוך חמש שנים, העריך טיילור.



גישת ההשקעות של טיילור בשוקי המטבע שונה מזו של המשקיע המיליארד ג'ורג' סורוס, אשר עשה את הונו מהימור נגד הליש"ט בשנת 1992. לעומתו, טיילור משקיע רק חלקיק מנכסיו בכל פעם, ופעולות המסחר שלו אורכות בדרך כלל מספר שבועות לכל היותר.



במהלך השנה שהסתיימה ביולי, אחד ההימורים הנפוצים ביותר שביצע טיילור בשוקי המטבע היה הימור כי היורו יתחזק מול הדולר. במהלך אותה התקופה ביצע טיילור עד 15 השקעות קצרות מועד ביורו. לדבריו, המודלים שפיתח מצביעים על כך שיש מקום להמשיך להמר נגד הדולר. עוד הוסיף כי התנודתיות של הדולר מבורכת, שכן היא יוצרת הזדמנויות השקעה רבות יותר מול המטבעות המרכזיים בעולם.



לפי הערכתו, צפוי הדולר לאבד 40% משווייו מול מדד 38 המטבעות המרכזיים בעולם של הבנק הפדרלי במהלך שלוש השנים הקרובות.



"כאשר המצב בשווקים קשה, שער המטבע הוא אחד הכלים שממשלות יכולות להשתמש בהן כדי לתמוך בכלכלה, מבלי לעורר אי נחת בקרב האזרחים", אמר טיילור. "ארה"ב צריכה לבצע הרבה תמרונים". לדבריו, הממשל ינסה להשאיר את הדולר חלש, בניסיון לעודד את הצמיחה ביבוא לצמצם את החוב החיצוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully