וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכות: סין חסמה הורדת שירים מאתר iTunesבעקבות יציאת האוסף "שירים למען טיבט"

נמרוד הלפרן

24.8.2008 / 9:32

אפל אישרה כי גולשים בסין לא מצליחים להוריד שירים כבר שבוע



גולשים בסין לא מצליחים לרכוש שירים בחנות המוסיקה המקוונת של אפל, iTunes, בשבוע החולף. זאת, לאחר שממשלת סין חסמה את הגישה לאתר, ככל הנראה בעקבות תחילת מכירתו של תקליט של שירים למען טיבט. כך דיווחה סוכנות הידיעות איי.פי.



גולשים החלו להתלונן כי אינם מצליחים להוריד שירים מהאתר מאז יום שני - היום בו התחיל להימכר תקליט האוסף "שירים למען טיבט" (Songs For Tibet), הכולל שירים של זמרים דוגמת סטינג ואלניס מוריסט, וכן קטע של 15 דקות מדבריו של המנהיג הטיבטי הגולה, הדלאי למה.



קרן ארט אוף פיס (Art of Peace Foundation), אשר הוציאה את התקליט, העריכה כי תחילת מכירתו של התקליט היתה הסיבה לחסימת הורדת השירים מ-iTunes בסין, אולם ציינה כי אין בידיה הוכחות לכך. חברת אפל אישרה כי גולשים בסין מתקשים להוריד שירים.



בשנים האחרונות נענו מספר חברות טכנולוגיה אמריקאיות בולטות לדרישות ממשלת סין לצנזר תכנים ברשת. בתחילת 2006 השיקה ענקית האינטרנט גוגל את הגירסה הסינית של מנוע החיפוש שלה, אשר בה מצונזרות תוצאות חיפוש שאינן תואמות את עמדות ממשלת סין. חיפוש של מושגים דוגמת "דלאי למה", "כיכר טיאננמן", "טייוואן" ו"פאלון גונג" במנוע החיפוש, מניב הודעה בנוסח "לא ניתן למצוא אתר בנושא".



באותה השנה חשף ארגון "עיתונאים ללא גבולות" כי חברת האינטרנט יאהו העבירה לרשויות בסין מידע של תכתובות אי מייל שהביא למעצרו של עיתונאי באשמת חשיפת סודות מדינה. העיתונאי, שי טאו, אותר ונידון ל-10 שנות מאסר.



בהמשך אותה שנה סגרה מיקרוסופט בלוג שכתב עיתונאי סיני אשר עסק בשביתה בלתי רשמית בת יום, שעליה הכריזו עובדי היומון הסיני "בייג'ינג ניוז", לאחר פיטוריו של העורך הראשי. מיקרוסופט טענה כי הסרת הבלוג, שהועלה באתר הבלוגים הסיני שלה, באה בעקבות בקשה מצד ממשלת סין. אתר הבלוגים הסיני של מיקרוסופט אוסר שימוש במונחים דוגמת "דמוקרטיה" ו"זכויות אדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully