וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל פיננסים ממליצים החזקה באפיק השקלי במשקל של 37% ובמח"מ של 4 שנים

TheMarker

24.8.2008 / 9:49

כמו כן בבית ההשקעות ממליצים על החזקה באפיק הצמוד במשקל של 58% ובמח"מ של 3-4 שנים


מדד המחירים ליצרן בארה"ב עלה בחודש יולי בשיעור של 1.2% ובהסתכלות שנתית עלה המדד בשיעור של 9.8%. בכלל פיננסים מאמינים כי מחירי הליבה בארה"ב ובעולם ימשיכו לעלות בחודשים הקרובים אך ירידת מחירי הנפט והסחורות תמתן עליות אלו במדדים הכלליים.



מתחילת השנה התחלות הבנייה בארה"ב נמצאות ברמות שפל של כ-20 שנה אולם קצב הירידה בהחלט הואט ואנו רואים מעין "דשדוש" ברמות השפל הללו. להערכת כלכלני כלל פיננסים הדשדוש ברמות השפל צפוי להמשיך עד אשר נראה הקלה בשוק האשראי.



הייצוא האירופי לארה"ב ממשיך להיחלש בעקבות ההאטה במשק האמריקאי וחולשתו של הדולר לעומת היורו, מה שתורם להאטה בצמיחה בגוש. מהצד השני, מחירי האנרגיה והסחורות החקלאיות הגבוהים העלו את עלויות הייבוא ותרמו גם הם להתרחבות הגרעון המסחרי.



מדדי מנהלי הרכש בגוש היורו ממשיכים ללמד על התכווצות בענפי הייצור והשירותים. בענף הייצור עמד המדד ברמה של 47.5 נקודות ובענף השירותים עמד המדד ברמה של 48.2 נקודות.



הנתונים שהתפרסמו בשבוע האחרון לגבי המשק הישראלי מלמדים בחלקם כי ישנו תהליך של האטה בצמיחה של המשק ובחלקם כי קצב הצמיחה המהיר עוד נמשך. המשק הישראלי פתוח ולכן מושפע מהסביבה הכלכלית הגלובלית. עד כה עמד המשק בצורה מרשימה מול רוחות המשבר העולמי אך לא לעולם חוסן. הצמיחה המהירה שאפיינה את ישראל בשנים האחרונות צפויה להאט לקראת סוף השנה ובבית ההשקעות מעדכנים את תחזיות הצמיחה לשנת 2008 מ-4% ל-3.8%.



המדד המשולב לחודש יולי ירד בשיעור של 0.3% לעומת המדד של חודש יוני. מדדי יוני ומאי עודכנו כלפי מעלה ומראים צמיחה בשיעורים של 0% ו-0.2% בהתאמה. בכלל פיננסים מעדכנים את תחזית הצמיחה לשנת 2008 ל-3.8%.



מדד הייצור התעשייתי עלה בחודש יוני בשיעור של 1% (נתוני מגמה). בהסתכלות שנתית עלה המדד בשיעור של 14% לעומת חודש יוני 2007.



מדדי הפדיון בענפי המסחר והשירותים מלמדים כי ברבעון השני של השנה חלה עלייה בקצב הגידול של הפדיונות, כפי שהם מדווחים למע"מ.



כלכלני בית ההשקעות נותנים הסתברות של 60% לכך שבנק ישראל יבחר להשאיר החודש את הריבית על כנה, והסתברות של 40% להעלאת ריבית ב-25 נ"ב.



מומלצת החזקה באפיק השקלי במשקל של 37% ובמח"מ של 4 שנים ובאפיק הצמוד במשקל של 58% ובמח"מ של 3-4 שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully