וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלכלנים: האיחוד האירופי חייב להיערך בדחיפות לקריסת בנק אירופי גדול

סוכנויות הידיעות

24.8.2008 / 10:56

"הסכנה הגדולה ביותר - קריסת בנק במדינה שהתוצר שלה קטן יותר מסך נכסיו, כמו UBS, קרדי סוויס או פורטיס"



האיחוד האירופי צריך להיערך בדחיפות לקראת קריסת בנק אירופי גדול, במיוחד במדינות שהתוצר שלהן קטן יותר מסך נכסיו של בנק מקומי. כך הזהירו כלכלן אוניברסיטת פנסילבניה, פרנקלין אלן, וכלכלנית אוניברסיטת פרנקפורט, אלנה קרלטי, במסגרת מחקר שהוצג בכנס של הבנק הפדרלי של ארה"ב שנערך בסוף השבוע.



קריסתו של בנק גדול בבלגיה, שווייץ או מדינה אירופית בסדר גודל דומה תחייב שיתוף פעולה כלל אירופי כדי למנוע נזק כלכלי נרחב, קבע המחקר. "תסריט כזה עלול להביא לקיפאון בשוקי ההון של אירופה ובחלק מהשווקים בעולם ולגרום נזקים עצומים לכלכלה", כתבו אלן וקרלטי.



ממשלות אירופה צריכות להיערך במהירות לקראת התמודדות עם קריסת מוסד פיננסי, הוסיפו אלן וקרלטי, אשר בדקו במחקרם מקרי מבחן אפשריים של ההשלכות של קריסת קבוצת השירותים הפיננסים הבלגית פורטיס, והבנקים השווייציים UBS וקרדי סוויס.



במקרה של קריסת פרוטיס, קרוב לוודאי שממשלת בלגיה לא תסכים להתערב וליטול אחריות כספית על הבנק, לנוכח הנטל הכספי העצום הכרוך בכך, קבעו השניים. "הסוגיה העיקרית שתעמוד על הפרק תהיה אופן חלוקת הנטל בין מדינות האיחוד האירופי", כתבו.



UBS וקרדי סוויס, אשר סך נכסיהם עולה באופן ניכר על תוצר המקומי הגולמי (GDP) של שווייץ, ממחישים את הסכנות הטמונות בהיעדר שיתוף פעולה בין ממשלתי. במקרה של קריסת אחד מבנקים אלו, יתכן שיהיה צורך בהתערבות קרן המטבע הבינ"ל (IMF) או הבנק הבינ"ל לסליקה (BIS) - הבנק המרכזי של הבנקים המרכזיים בעולם, העריכו אלן וקרלטי. החלופה להיערכות מתואמת של ממשלות אירופה, היא להמתין להתרחשותו של אסון, ציינו השניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully