וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וירוס פייסבוק מכה שנית: אל תלחצו על קישורים

TheMarker

24.8.2008 / 11:40

הווירוס מפנה לאתר המורה לגולש להוריד גרסה מעודכנת של פלאש לכאורה. מי שניסה להוריד את העדכון, גילה כי מדובר בתוכנה זדונית

שלושה שבועות אחרי שהתפרץ לראשונה, "וירוס פייסבוק" מכה שנית. מדובר בווירוס ש"מתלבש" על רשימת החברים של המשתמש, ונשלח אליהם בשמו של משתמש הפייסבוק. כמו בפעם הקודמת, גם הפעם קיבלו חברים הודעות בתיבת המסרים האישיים. "היי, תפסתי אותך במצלמה נסתרת" - היתה לשון ההודעה, אשר אליה מצורף לינק. לחיצה על הלינק מביאה לאתר דמוי יו-טיוב, שכדי לצפות בסרטון בו, יש להוריד לכאורה גרסה מעודכנת של פלאש. מי שניסה להוריד את העדכון, גילה כי מדובר בתוכנה זדונית. דרך נוספת בה הווירוס מופץ היא במייל המבשר על הודעה מחבר באתר, כאשר הלינק המצורף מוביל לאתר סיני, אשר מציע להוריד קובץ שגם הוא תוכנה זדונית.

עם התפרצות הווירוס בתחילת החודש המליץ כפיר טויטו, מנהל טכנולוגיות וקשרי לקוחות בחברת קומסקיור, יבואנית אנטי וירוס NOD32, להצטייד בתוכנת אנטי וירוס, ולהפעיל את רמת האבטחה הבינונית בדפדפנים (מסוג אקספלורר ופיירפוקס). עוד אמר, כי יש לבדוק כל מייל שמגיע בתשומת לב, ואם כבר נכנסים ללינק, לשים לב האם מדובר בקובץ קודקס (לצפייה במדיה), ואם כן - לבדוק מי היצרן שלו (כגון מיקרוסופט או אדובי).

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully