וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיזוג ענק במגזר הבנקאות בגרמניה: קומרצבנק קרוב לרכישת דרזדנר בנק ב-13.4 מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

24.8.2008 / 11:30

הודעה על העסקה צפויה השבוע, דיווח העיתון הבריטי "סאנדיי טיימס"



קומרצבנק (סימול CBKG.DE), הבנק השני בגודלו בגרמניה במונחי שווי נכסים, נמצא בשלבים סופיים של משא ומתן לרכישת המתחרה הגרמני דרזדנר בנק, תמורת 9 מיליארד יורו (13.4 מיליארד דולר). כך לדברי גורמים המקורבים למגעים, דיווח העיתון הבריטי "סאנדיי טיימס".



מועצת המנהלים של קומרצבנק צפויה להתכנס השבוע כדי לדון באישור הרכישה, והודעה על העסקה צפויה להגיע מיד אחרי כן. המגעים בין קומרצבנק לבין החברה האם של דרזדנר בנק - ענקית הביטוח הגרמנית אליאנץ (סימול ALVG.DE) - החלו לפני מספר שבועות, דיווח העיתון.



אליאנץ, חברת הביטוח הגדולה באירופה, ניהלה השנה מגעים לגבי מכירת דרזדנר בנק עם מספר בנקים, בהם לוידס TSB (סימול LLOY.L), הבנק החמישי בגודלו בבריטניה במונחי שווי שוק, ובנקו סנטנדר (סימול SAN.MC) הספרדי.



באחרונה גברו ההערכות כי צפויים מיזוגים ורכישות במגזר הבנקאות האירופי, על רקע טענות אנליסטים בדבר צורך בקונסולידציה במגזר השירותים הפיננסים האירופי. רכישת דרזדנר על ידי אליאנץ בשנת 2001 סימנה באותה עת את תחילתו של גל קונסולידציה במגזר הפיננסי הגרמני, ואנליסטים מעריכים כי מכירת דרזדנר עשוייה אף היא לבשר על תחילתו של גל דומה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully