וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתאילנד זועמים מקביעת מגזין "פורבס" כי מלך תאילנד הוא בן המלוכה העשיר בעולם

הראלד טריביון

24.8.2008 / 12:04

"חישובי המגזין הם מוטעים והם כוללים נכסים שאינם נכסיו האישיים", לפי משרד החוץ התאילנדי



דו"ח של מגזין פורבס הגורס כי מלך תאילנד הוא בן המלוכה העשיר בעולם הוא "לא מדויק ולא עקבי מכיוון שאחזקות גדולות בנדל"ן חושבו כשווי הפרטי שלו", כך טען משרד החוץ התאילנדי.



"פורבס" מיקם את המלך התאילנדי, בומיבול אדוליאדג', בראש רשימת בני המלוכה וטען כי למלך שווי של 35 מיליארד דולר. אבל משרד החוץ התאילנדי חלק על חישובי המגזין וטען כי הדו"ח מוטעה מכיוון שהוסיף שווי של אדמה ונכסים שונים השייכים למשרד נכסי המלוכה, כחלק משוויו של המלך התאילנדי.



"המשרד לנכסי המלוכה הבהיר כי הדו"ח אינו מדויק ואינו עקבי", לשון הודעת משרד החוץ התאילנדי. "המשרד לנכסי מלוכה בתאילנד הוא מוסד אשר ביסודו שייך לכל אזרחי תאילנד, המנהל את נכסי המלוכה, ונכסים אלה אינם נכסיו האישיים של המלך", נוסף בהודעה.



למשרד לנכסי המלוכה נכסים רבים ברחבי תאילנד והוא אחד מבעלי הנכסים הגדולים בבנגקוק. למשרד גם אחזקות בחברות סיאם סמנט וסיאם קומרשל בנק.



הערכת מגזין "פורבס" לגבי עושרו של מלך תאילנד הגיעו בעקבות כתבה שפורסמה בחודש פברואר ב"מגזין לאסיה העכשווית", בו נכתב כי ערך נכסי המשרד לנכסי המלוכה עומד על 27.4 מיליארד דולר. "פורבס" טען כי היום שווי זה גבוה יותר בשל התחזקות המטבע המקומי - הבאט.



הדו"ח של "פורבס" ספג ביקורות חריפות בתאילנד, בה המלך נערץ על ידי הכלל והעברת ביקורת על המלך נחשבת פשע. בומיבול חגג את יום הולדתו ה-80 בחודש דצמבר והוא בעל תקופת המלוכה הארוכה ביותר בעולם כיום.



"הפסיקו לפרסם זבל חברתי, בעיקר כשאתם כותבים על מדינות זרות", כך כתב אחד מהמגיבים באתר האינטרנט של המגזין באינטרנט בתגובה לכתבה. "המלך התאילנדי אינו המלך העשיר בעולם, נא ערכו מחקר ראוי. הוא המלך היחיד בעולם שהעניק כל מה שהוא יכול לכל אזרחי תאילנד", לשון התגובה.



בדיונים בנושא ברחבי האינטרנט, מרבית הכותבים מתחו ביקורת על הדו"ח של "פורבס" וניצלו את ההזדמנות כדי להלל את מלכם. התגובה הקרובה ביותר לביקורת על המלך נכתבה על ידי כותב אנונימי שצירף קישור לאתר משרד האוצר התאילנדי, בתגובה להודעה שטענה כי המלוכה בתאילנד לא מקבלת כסף מכספי המסים. הקישור הראה כי המלוכה מקבלת 2 מיליארד באט (59 מיליון דולר) בכל שנה מכספי משלמי המסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully