וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה שחר צוברי ייאלץ להשאיר למס הכנסה?

דורון שלו

24.8.2008 / 12:28

צוברי אמור לקבל 172 אלף שקל. להערכת ד"ר אבי נוב, במידה ורשות המסים תטיל מס על כספי הזכייה, יישאר בידיו כמחצית מהסכום

הגולש שחר צוברי אשר יקבל סכום של 172 אלף שקל בגין הזכייה במדליה באולימפיאדה, לא ישמח כאשר יתברר לו כי רשות המסים לוטשת עיניים לכספי הזכייה שלו. מבחינה תיאורטית, ניתן לראות בסכומי הזכייה הכנסה החייבת במס - כך קובע ד"ר אבי נוב, עו"ד ממשרד עורכי הדין איתן- מהולל, מומחה במיסוי ישראלי ובינלאומי.

צוברי אמור לקבל מענק של 80 אלף שקל מהוועד האולימפי, מענק של 80 אלף שקל ממשרד החינוך, התרבות והספורט, ועוד כ-12 אלף שקל בגין השיוטים המוצלחים שלו, ובסך הכול הוא אמור לקבל סכום של 172 אלף שקל. במידה ורשות המסים תטיל מס על כספי הזכייה, יישאר בידיו כמחצית. לדברי ד"ר נוב, מרגע שהסכומים הללו מוגדרים כהכנסה חייבת במס, הם מחויבים באופן אוטומטי גם בדמי ביטוח לאומי וגם במס בריאות.

ד"ר נוב מסביר כי באולימפיאדה הקודמת גל פרידמן קיבל מענקים בסך כולל של כ-1.5 מיליון שקל ואריק זאבי קיבל כמחצית הסכום הזה. באותה תקופה, מס הכנסה הודיע כי יטיל מס על המענקים שיקבלו. גם יעל ארד ואורן סמדג'ה, אשר זכו במדליות באולימפיאדת ברצלונה ב-1992 נדרשו לשלם מס הכנסה על המענקים שקיבלו.

לדברי נוב, למרות שההכנסה צמחה בסין, הרי שבהתאם ל"דין היבש" צוברי חייב במס בישראל על הכנסותיו ממשלח ידו כספורטאי בין אם הן מופקות בישראל ובין אם הן מופקות בחו"ל. אולם, לדעתו מיסוי ההכנסות של צוברי יגרום לעיוות ניכר ואינו רצוי.

לא רבים יודעים זאת, אך שחר צוברי עבד קשה מאוד במשך יותר מארבע שנים לקראת הזכייה הזאת. לטענת ד"ר נוב, באותם מקרים בהם משתלמים סכומים חד-פעמיים בשל פעילות הנמשכת על פני מספר שנים, יש "למצע את ההכנסות" ובמילים אחרות לפרוס את ההכנסות על פני מספר שנות מס.

גם אם צוברי יחויב במס, הרי שהחיוב יהיה רק על הכנסתו החייבת (הכנסותיו בניכוי ההוצאות). ניתן לשער כי הוצאותיו של צוברי היו רבות וכללו, בין היתר, תשלומים למאמנים, הוצאות נסיעה, ציוד, ביטוחים, לינה בבתי מלון, ביגוד, טלפונים ועוד.

  • עוד באותו נושא:
  • צוברי
  • מס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully