וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסופה הפיננסית טרם נרגעה: נשיא הבנק המרכזי של אירופה מאמין השווקים עדיין נמצאים במצב של תיקון

רויטרס

24.8.2008 / 13:00

ז'אן קלוד טרישה הגן על פעילויות הבנקים המרכזיים וטען כי הם פעלו בצורה טובה בהתחשב בנסיבות

"אנחנו עדיין נמצאים במצב של תיקון בשווקים", אמר טרישה במסגרת כנס של הבנק הפדרלי של קנזס סיטי, אליו הגיעו נציגים מבנקים מרכזיים, כלכלנים ואנשי עסקים מכל העולם. "מה שנעשה עד עכשיו נעשה די טוב, כך נדמה לי, בהתחשב בנסיבות הקשות" - אמר טרישה בכנס לדו"ח המבקר את פעילויותיהם של הפדרל ריזרב, ה-ECB והבנק המרכזי של אנגליה לאור המשבר.



טרישה הוסיף, כי מוקדם עדיין להגיד האם הירידה האחרונה במחירי הנפט תצליח להביא לריסון האינפלציה בגוש היורו.



ג'ון ליפסקי, נציג של קרן המטבע הבינלאומית בכנס, אמר "הטלטלות בשווקים לא עומדות לחלוף מהר ואנחנו נאלץ להשקיע מאמצים כדי להתגבר עליהן". לפי לסוכנות הידיעות רויטרס.



יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, העריך בכנס כי האינפלציה בארה"ב צפויה להתמתן השנה וב-2009 בעקבות השילוב בין ההאטה בצמיחה והירידות שנרשמו באחרונה במחירי הסחורות והתייצבות הדולר - מגמות שיש לברך עליהן, אמר ברננקי והוסיף: "במידה שמגמות אלו לא יתהפכו, ולאור הצפי להאטה בצמיחה לזמן מה, צפויה התמתנות של האינפלציה בהמשך השנה ובשנה הבאה".



יו"ר הבנק הפדרלי הדגיש כי הבנק המרכזי מחויב ליציבות מחירים בטווח הבינוני וכי הוא יצטרך לעקוב מקרוב אחרי ההתפתחויות בתחום האינפלציה, על רקע רמת חוסר הוודאות הגבוהה בתחזית להמשך.



עוד אמר ברננקי כי המשבר בשוקי הפיננסים שהחל באוגוסט שעבר טרם חלף, וכי "השפעותיו על כלל הכלכלה הולכות ומתבהרות בצורה של האטה בפעילות הכלכלית ועלייה בשיעור האבטלה".







"למרות שהיינו עדים לשיפור בתפקוד של חלק מהשווקים, הסופה הפיננסית שהחל בחודש אוגוסט שעבר, ואשר הפכה לסערה של ממש - טרם נרגעה", הוסיף.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully