וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכות: בנק לאומי ימחק 20 מיליון דולר ברבעון הקרוב והוא חשוף למחיקה של 70-80 מיליון דולר נוספים

טל לוי

24.8.2008 / 12:57

המחיקה צפויה להתבצע עבור השקעה באגרות חוב מסוג CDO סינתטי



בנק לאומי צפוי למחוק 20 מיליון דולר - כ-70 מיליון שקל - בדו"חות הרבעון השני של 2008, אותם יציג ביום רביעי. כך מעריכים בשוק. ההפסד צפוי להיות בשל השקעה באגרות חוב מסוג CDO סינתטי. מדובר במוצר פיננסי שהוא מעין קו אשראי, כך שבמידה ונלקחה הלוואה והיא אינה מוחזרת, מי שהעמיד את קו האשראי מאבד כסף.



ההפסדים מאגרות חוב נחלקים ל-2 קבוצות: הראשונה - הפסד שהוגדר כקבוע ומופיע בדו"ח הרווח וההפסד. זהו הפסד סופי שנובע ממכירת הנכס. הקבוצה השנייה - הפסד שמוגדר כזמני, מה שאומר כי בבנק מאמינים כי מחיר האג"ח יכול לעלות שוב, ולכן ממשיכים להחזיק בה. ההפסד הזמני מופיע בדו"ח כ"קרן הון" מיוחד, ואינו מתבטא בדו"ח הרווח וההפסד.



ההערכה היא ש-70 מיליון השקלים ימחקו מדו"ח הרווח וההפסד - כלומר יוכרו כהפסד קבוע. בנוסף לכך, כעת מעריכים בשוק כי הבנק חשוף בעוד 70-80 מיליון דולר לאגרות החוב מסוג CDO סינתטי. מדובר באגרות שנחשבות כיום לשם החם במחיקות שמבצעים הבנקים הגדולים בעולם, ובסוכנויות דירוג האשראי שוקלים כל העת האם להוריד את דירוג החוב שלהן - מהלך שפירושו מחיקת מיליארדי דולרים נוספים בבנק בחו"ל.



סכום של 70 מיליון שקל הוא סכום קטן ולא מהותי עבור בנק בסדר הגודל של לאומי המעניק אשראי בהיקף של יותר מ-200 מיליארד שקלים. כללית, נראה כי למעט בנק הפועלים - שמחק 1.3 מיליארד דולר - ביצעו הבנקים הישראליים השקעות שמרניות. השקעה מסוכנת יותר ביצע בנק המזרחי טפחות, אולם הבנק מחק ברבעון הראשון של 2008 את מלוא השקעתו (157 מיליון שקל) במוצרים אלה.



נכון לתום הרבעון הראשון של 2008 מחק בנק לאומי 39 מיליון שקל באופן סופי (כלומר בדו"ח הרווח וההפסד), ועוד 367 מיליון שקל מוגדרים כהפסד זמני. סך החשיפה של לאומי לאגרות חוב מגובות במשכנתאות עומד על 5.262 מיליארד שקלים, מתוך כך, 3.6 מיליארד שקלים באגרות חוב של פאני מיי ופרדי מאק.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully