וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק HSBC הואשם בחוסר רגישות לאחר שפרסם מודעה ובה אדם המחופש לשחקן סומו יפאני

סוכנויות הידיעות

24.8.2008 / 14:01

בנק HSBC הציג את האדם ליד הכיתוב: "שיעורי ריבית לחסכונות שאי אפשר להזיז", כך דיווח "טלגרף"



HSBC, אחד מהבנקים הגדולים בעולם הואשם בחוסר רגישות תרבותית, לאחר שהציג בפרסומת של הבנק בבריטניה תמונה של אדם לבן לבוש ומאופר כמתאבק סומו. בנק HSBC הציג את האדם ליד הכיתוב: "שיעורי ריבית לחסכונות שאי אפשר להזיז", כך דיווח העיתון "טלגרף" הבריטי.



לפי העיתון, מסע קידום המכירות פגע באנשים מקהילת היפאנים בבריטניה, אשר טענו כי צבעו את עורו של האדם בפרסומת כדי שיראה כהה יותר, ואיפרו אותו כך שעיניו יראו מלוכסנות. על ראשו של מתאבק הסומו לכאורה, דוגמן העונה לשם בריאן, הולבשה פיאה בסגנון של מתאבקי סומו וחגורה מסורתית.



דובר של הקהילה היפאנית בבריטניה אמר לעיתון הבריטי כי חלק מחברי הקהילה נעלבו מהפרסומת, וכי ניתן להבין מדוע היא נחשבת מעליבה. גודפרי קינג מהאגודה האנגלו-יפאנית של ווסקס, אמר לעיתון: "העובדה שהתמונה מציגה אדם שאינו לוחם סומו כלוחם סומו נחשבת עלבון לקהילה היפאנית. זה לא רגיש מבחינה תרבותית ופוגע בכבוד האומה".



סטיב פיטרמן, דובר אגודת הסומו הבריטית, כינה את הפרסומת "חובבנית ונאיבית". "זה נראה נורא ולא רגיש לגרום לאדם לבן להיראות כמו יפאני. לא היה כל כך קשה להשיג לוחם מיפאן שיכול היה להצטלם באותה הפוזה".



HSBC הסכים רק להודות כי השחקן אופר באיפור כהה, אך טען כי היה זה רק כדי לתקן את השיזוף של הדוגמן, שיראה אחיד. "לוחמי סומו מגיעים מכל מקום בעולם והספורט פופולרי מאוד במרכז אירופה עכשיו", אמר הדובר.



התקרית מגיעה בימים שבהם שתי משלחות ספורטיביות לבייג'ין העליבו את המדינה המארחת לאחר שעשו תנועות ידיים ופנים ששיוו להם מראה בעל עיניים מלוכסנות בשידורים הישירים. הקבוצה הראשונה לעשות כן היתה משלחת הכדורסל הספרדית. הקבוצה השנייה היתה קבוצת הכדורגל לנשים מארגנטינה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully