וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שערוריה נוספת של "השף העירום": יצא נגד צופים גרמנים שביקרו המתת אפרוחים בגז בשידור חי

נמרוד הלפרן

24.8.2008 / 15:21

בתחילת השנה חנק ג'יימי אוליבר למוות אפרוחים בתא גזים בתוכניתו כדי להמחיש את סבלם



ג'יימי אוליבר ("השף עירום") תקף בחריפות צופים גרמנים של תוכנית הטלוויזיה שלו, "ארוחות העוף של ג'יימי" המשודרת בצ'אנל 4 הבריטי, אשר ביקרו אותו על כך שבמסגרת תוכניתו חנק למוות (בתא מלא פחמן דו-חמצני) אפרוחים זכרים, כמקובל בתעשיית הביצים.



"קיבלנו הרבה תלונות מצופים גרמנים בעניין המתת האפרוחים בגזים", אמר אוליבר במסגרת כנס טלוויזיה בינלאומי המתקיים בעיר אדינבורו בסקוטלנד. "התוכנית שודרה בכל רחבי העולם ורק למדינה אחת היתה בעיה עם זה. ואני חשבתי לעצמי - לעזאזל!", הוסיף.



תסריטאי גרמני שהיה בקהל אמר אחר כך לכתבים: "רציתי לעמוד על רגליי ולומר לו - 'למה אתה צריך להעלות את זה אחרי 65 שנים? היה זה מאוד לא נבון מצדו לומר את הדברים. הייתי מזועזע'".



במסגרת תוכניתו, המועברת בשידור חי ואשר בה צופים יותר מארבעה מיליון בני אדם, הציג אוליבר בחודש ינואר את תהליך הכנתה של ארוחת עוף מתחילתו ועד סופו, ובכלל זה שחיטת תרנגולת בשידור חי ודחיסת עופות לתוך כלובים מזוהמים וצפופים - כנהוג במשקים מתועשים. לפני ששיסף את גרונה של התרנגולת בשידור ונתן לה לדמם למוות, בהתאם לחוק הבריטי לשחיטה הומנית, הסביר אוליבר לצופים באולפן ובבית כי בעלות גבוהה רק במעט אפשר לאפשר לתרנגולת חיים טבעיים יותר ומוות הכרוך בפחות סבל.



במהלך התוכנית גם הקרין אוליבר הדמיה ממוחשבת שלו כתינוק מפוטם, כדי להדגים את הפיטום של אפרוחים בלולים מתועשים. אוליבר הסביר שרצה לעמת את האנשים עם המציאות - אכילה של בשר מכל סוג שהוא כרוכה בהריגה של חיה, גם אם מנסים להפחית את כאבה.



שידור התוכנית עורר תגובות קשות, וגרם לנפילה של כמעט 5% במכירות בשר עוף בבריטניה בחודש ינואר ולזינוק של 35% במכירות של בשר "תרנגולות חופש" (free range), אשר גודלו ברווחה יחסית, לפי נתוני חברת מחקר השוק TNS.



אוליבר אינו הראשון שעורך הקבלה בין פשעי הרייך השלישי כלפי בני אדם לבין אלה שמבצעים בני אדם בשאר בעלי החיים. ההיסטוריון צ'רלס פטרסון טען בספרו "כל יום הוא טרבלינקה", אשר ראה אור בתחילת העשור, כי בבואם ליישם את הפתרון הסופי שאלו הנאצים את המודל של תעשיית הבשר.



בין הדוגמאות לכך המובאות בספרו: הובלה בצפיפות ברכבות ללא התחשבות בקשרי משפחה אלא רק על פי 'שווי' הפרט, מינו וגילו; היעדר מזון ומים; הריגת החלשים, החולים והפצועים; שימוש בגידופים והצלפות שוט כדי להבטיח משמעת; קעקוע מספרים על העור; ערימת גופות באמצעות בולדוזרים; וניצול 'יעיל' של כל חלקי הגוף. השימוש במינוחים כמו 'סלקציה' ו'משלוחים' אף הוא לא נולד בתקופת הרייך, אלא יותר מחצי מאה קודם לכן במשחטות המתועשות הראשונות של בעלי חיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully