וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי השליטה בלידמס יעניקו לחברה הלוואה של 2 מיליון יורו

יובל מעוז

24.8.2008 / 16:03

החברה, העוסקת בנדל"ן ברומניה ובבולגריה, סיימה את הרבעון בהפסד של 811 אלף יורו



בעלי השליטה בחברת הנדל"ן לידמס יעניקו לחברה הלוואה של 2 מיליון יורו. לידר ובנסקי, המחזיקות בחברה ב-44% וב-42% בהתאמה, התחייבו כלפי החברה להעניק את ההלוואה ימים ספורים לאחר שהחברה דיווחה על תוצאותיה לרבעון, בהן הציגה הפסד של 811 אלף יורו, כאשר ההפסד בכל 2007 הסתכם במיליון יורו.



לידמס פרופרטיס, הנמצאת בניהולו של שחר למקין, הוקמה בפברואר 2007 ועוסקת בנדל"ן ברומניה ובבולגריה. בסוף 2007 היתה מעורבת החברה ב-26 פרויקטים, 17 מתוכם בבולגריה ותשעה ברומניה. מבין הפרויקטים בבולגריה, פרויקט גאמה היה בתחילת בנייה.



משבר הסאבפריים פגע גם בחברה, והחברה מציינת כי המדדים הכלכליים במדינות בהן היא פעילה, רומניה ובולגריה, עדיין מעידים על צמיחה והמשך מגמה חיובית. אך בחודשים האחרונים חלה ירידת מחירים בבוקשרט ועצירת מחירים בדירות חדשות. לפי החברה, "קצב מכירות דירות ירד. הרוכשים במצב המתנה, יושבים על הגדר".



על שוק הקרקעות בבולגריה מציינת החברה כי רוכשים פוטנציאלים נעשו זהירים יותר, אם כי קיימת התעניינות רוכשים ערה יותר בהשוואה לרומניה.



משבר האשראי פגע לא רק בפעילות השוטפת של חברות מגזר הנדל"ן, אלא גם בירידה בביקוש לדירות מצד הלקוחות. החברה מסבירה כי בעיירת הסקי והנופש בנסקו בבולגריה ירד הביקוש מצד השווקים האנגלי והאירי, שסיפקו את עיקר הלקוחות לדירות נופש באזור. לידמס בונה פרויקט בבנסקו והיא "מרגישה בירידה מהותית בביקושים לדירות נופש בבנסקו, ולכן הגיברה את מאמציה לשיווק דירות נופש לשוק הרוסי".



החברה רשמה ירידת ערך מלאי של 620 אלף יורו ברבעון השני בגין קרקעות החברה בעיירת הנופש והסקי בבנסקו. ירידת הערך תרמה לצמיחת ההפסד התפעולי ברבעון ל-1.2 מיליון יורו. את הרבעון השני של השנה סיימה החברה עם הוצאות מכירה של 516 אלף יורו לעומת 70 אלף ברבעון המקביל.



דווקא סעיף המימון שיפר את תוצאות החברה ברבעון השני כאשר היא רשמה הכנסות מימון של 404 אלף יורו, אך אלה נבעו בעיקר משערוך של כתבי האופציה שהנפיקה החברה בסך של 395 אלף יורו. בקופת החברה היו בסוף הרבעון 4 מיליון יורו לעומת 1.2 מיליון יורו בסוף 2007. מלאי המקרקעין של החברה גדל ב-1.4 מיליון יורו. התחייבויות החברה לבנקים עמדו בסוף הרבעון על 6.5 מיליון יורו.



לאור מצבה החליטה החברה לנקוט בצעדי התייעלות, ביניהם תמכור 3-2 קרקעות שבבעלותה בכדי לעמוד בצרכי תזרים המזומנים שלה החברה, לא תחל בבניית פרויקטים נוספים אלא אם הושג לו מימון מתאים, ותצמצם בכוח אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully