וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנפ: המכירות עלו ב-42% ל-42 מיליון שקל אבל הרווח הנקי הצטמצם ב-30% ל-722 אלף שקל

יעל פולק

24.8.2008 / 17:26

הרווח התפעולי נשחק והוא ברמה של 6% מההכנסות לעומת 8% מההכנסות ברבעון המקביל



שנפ, העוסקת בייצור ובמכירת מצברים, מסיימת את הרבעון השני של השנה עם עלייה בהכנסות, אבל לא מצליחה לתרגם את הגידול הזה לסעיף הרווח הנקי. היחלשות בשערי החליפין של הליש"ט וגידול בהוצאות המימון של החברה, הביאו אותה לרווח נקי של 722 אלף שקל - צמצום של 30% לעומת הרבעון המקביל. במבט חצי שנתי, הצליחה החברה להגדיל את הרווח הנקי ב-32%, והוא הסתכם ב-4.6 מיליון שקל.



מכירות החברה עלו ב-42%, והסתכמו ב-42 מיליון שקל ברבעון השני של השנה, לעומת מכירות בהיקף של כ-30 מיליון שקל בתקופה המקבילה. הגידול בהכנסות נובע מגידול ביצוא, גידול במכירות מצברים מיבוא, גידול במכירות של מוצרים שונים וגידול במכירת מצברים מתוצרת החברה.



למרות הגידול בהכנסות, חלה שחיקה ברווח התפעולי של החברה שהסתכם ברבעון השני ב-2.5 מיליון שקל, והיווה 6% מהכנסות החברה, לעומת רווח תפעולי שהיווה 8% מהכנסות החברה ברבעון המקביל והסתכם ב-2.4 מיליון שקל.



שנפ נפגעה מירידת רמת הרווחיות במחירי היצוא: הליש"ט היא המטבע העיקרי בו פועלת החברה וברבעון האחרון נחלש המטבע לעומת השקל. בנוסף לכך, החברה הורידה את מחירי המצברים ב-10% בחודש יוני בגלל ירידה במחירי העופרת. בשל מדיניות ניהול המלאי בשנפ, הורדת מחיר העופרת טרם באה לידי ביטוי בעלות המצברים הנמכרים ובכך פגעה ברווחיות.



החברה מציגה תזרים מזומנים חיובי בהיקף של 14 מיליון שקל ברבעון השני של השנה, לעומת תזרים בהיקף של כ-4 מיליון שקל ברבעון המקביל. במבט חצי שנתי מציגה שנפ תזרים מזומנים חיובי בהיקף של 25.8 מיליון שקל, לעומת תזרים של 3.6 מיליון שקל בחציון המקביל. מברבעון השני של 2008 עמדו הוצאות המימון על 1.3 מיליון שקל לעומת 612 אלף שקל ברבעון המקביל. עיקר השינויים בהוצאות המימון נבעו מהצמדה וריבית בעקבות האג"ח המונפק של החברה.



הרווח הנקי של החברה הסתכם ברבעון השני ב-722 אלף שקל, לעומת מיליון שקל ברבעון המקביל - ירידה של כ-30%. במבט חצי שנתי מסתכם הרווח הנקי של החברה ב-4.6 מיליון שקל, לעומת 3.5 מיליון שקל בחציון המקביל - עלייה של כ-32%.



שנפ עוסקת בייצור, שיווק ומכירה של מצברים לכלי רכב מסוגים שונים, לשוק המקומי ולחו"ל. בנוסף למצברים לכלי רכב, מייצרת החברה ומייבאת מצברים לפריקה עמוקה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully