וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבישי ברוורמן: "לא חייבים למהר ולאשר את התקציב היום; התקציב צריך לעבור אצלי בוועדת הכספים"

אורה קורן

24.8.2008 / 17:35

"אם לא תהיה תוספת תקציב משמעותית, מפלגת העבודה לא תתמוך בתקציב שמחזק האטה"



יו"ר ועדת הכספים, אבישי ברוורמן רמז היום, כי הוא עשוי לעכב את אישור התקציב בועדת הכספים, אם לא יכלול תוספת תקציבית של 2.5%. "לא חייבים למהר ולאשר את התקציב היום, לא צריך את המלודרמה שעושים בעניין", אמר ברוורמן. "את התקציב אפשר להעביר עד ה-27 בפברואר 2009, והוא גם צריך לעבור אצלי, בוועדת הכספים", הוסיף.



בתשובה לשאלה, אם הוא מאיים לא להעביר את התקציב, אם לא יכלול תוספת של 2.5% כפי שהוא מציע, אלא רק של 1.7% כפי שמציע משרד האוצר, אמר ברוורמן: "אני לא מאיים. עמדת מפלגתי היא, שאם לא תהיה תוספת תקציב משמעותית, מפלגת העבודה לא תתמוך בתקציב שמחזק האטה. בכנסת יש לעמדה הזו רוב מוחלט. אני לא אוהב לאיים".



"עושים מלודרמה ואומרים, שהשווקים ירעדו וישראל תתרסק, אם התקציב לא יאושר היום. זו מלודרמה זולה. אפשר לעשות אותו בעוד שלושה שבועות", אמר ברוורמן. לדבריו, אפשר להמתין לבחירת יו"ר חדש בקדימה, שיוכל להקים ממשלה על תקציב שיורחב ב- 2.5%.



ברוורמן גם דחה בתוקף טענות, לפיהן האמריקאים יפסיקו להעמיד ערבויות לישראל, אם תהיה הרחבה תקציבית. לדבריו, טיעון זה הוא מניפולטיווי בלבד ואינו ממשי.



בעניין תקציב הביטחון אמר ברוורמן: "אני בעד מיתווה ברודט. אין ספק שבמשרד הבטחון יש שומנים ובצבא יש שומנים. אבל מה שקרה בועדת ברודט, הגיעו להסכם. ההסכם אומר להוסיף כסף על פני שנים ובמקביל הצבא מתחיל להתייעל. "החשש שלי הוא, שאם תשברו היום את מתווה ברודט, הצבא יגיד שהוא מפסיק עם כל תהליכי ההתיעלות. במצב שהמערכת באנרכיה שלטונית, ההמלצה שלי היא להמשיך במיתווה ברודט ובהתיעלות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully