וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסעיף הסודי של הסכם השכר בבנק ישראל: גמלאי הבנק פטורים מהחזר הכסף ששולם - אלא אם יודיעו אחרת

טל לוי

24.8.2008 / 18:14

גמלאי שיבקש להחריג עצמו מהסכם השכר יאלץ להתמודד באופן אישי מול משרד הממונה על השכר



על מי חל הסכם השכר של בנק ישראל עליו חתם ביום רביעי השופט אייל אברהמי? בבנק ישראל טוענים שהגמלאים פטורים ממנו אלא אם יבחרו אחרת.



ביום רביעי חתם שופט בית הדין לעבודה, אייל אברהמי על המסמכים האחרונים בהסכם השכר של בנק ישראל ובהם נקבע כי כל מי שעבד בבנק ישראל או פרש מאז 1998 ידרש להשיב את הכספים שקיבל מאז. מדובר בתוספות שכר ששולמו בניגוד לנהוג בשירות המדינה ומוערכים בעשרות מיליוני שקלים.



עם זאת, בבנק ישראל שלחו באחרונה מכתב למשרד האוצר ובו מפורטת עמדת הבנק. מהמכתב עולה כי לכל גמלאי יש זכות להצטרף להסכם השכר שאישר השופט אברהמי במידה וירצה בכך. גמלאי שמתנגד לפרטי ההסכם או שאינו מעוניין להשיב מייד את הכסף, יכול להכריז כי אינו מעוניין בהסכם השכר ובמקרה שכזה יאלץ משרד הממונה על השכר להתמודד מול כל עובד בנפרד במסגרת משפטית.



הסכומים עליהם מדובר הם פדיונות ימי החופשה וההשתלמות שקיבלו עובדי הבנק מאז 1998. בשירות המדינה מקובל לצאת לחופש ולא ניתן לפדות את ימי החופשה במהלך השירות. עובדי המדינה יכולים לפדות את ימי החופשה המצטברים רק עם תום העבודה אולם בבנק ישראל נהגו העובדים להמיר את ימי החופש לכסף. כעת ישיבו העובדים את הסכומים שהתקבלו רטרואקטיווית משנת 1998 כך שמדובר במחצית מכל הכסף שהתקבל עד אז. באוצר רואים בסעיף זה כהישג הגדול שכן העובדים רצו להשיב את הכסף רק מדצמבר 2007.



הטבה מעניינת ממנה נהנו העובדים עד כה היא מענק פרישה אדיר - בהיקף של עד 2.5 מיליון שקל - בגין חופשות, ימי מחלה והשתלמות. כעת עומדת התקרה על 1.6 מיליון שקל כאשר הסכום האמור משולם באופן חד פעמי ואינו נוגע לקצבת הפרישה.



"הגמלאים לא יוצגו"



עובדי בנק ישראל ובמיוחד גמלאי הבנק זועמים על הסכם העבודה שחתמה הנהלת בנק ישראל מול משרד האוצר ואשר מחייב את גמלאי הבנק להשיב כספים ששולמו להם בניגוד לנהלים עוד ב-1998. גמלאי הבנק טוענים כי הסכם השכר נחתם בין משרד האוצר, הנהלת הבנק וועד העובדים וכי גמלאי הבנק לא זכו ביצוג הולם.



הזעם מופנה בעיקר כלפי יו"ר ועד העובדים של הבנק אלימלך יעקב שאמור, לדברי העובדים, לייצג את העמדה שלהם, ולממונה על משאבי האנוש רפי לנקרי שיצג את הנהלת הבנק במהלך הסכם השכר. לנקרי כיהן בעבר בתפקיד יו"ר ועד העובדים ומכאן, סבורים העובדים, אמור היה לדאוג לאינטרס שלהם.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully