וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרי אריסון תרכוש את אחזקות אחיה מיקי בבנק הפועלים; תהפוך לבעלת השליטה היחידה באריסון אחזקות

מיכאל רוכוורגר

24.8.2008 / 20:52

חלקו של מיקי אריסון מהווה 23% מהחברה והוא צפוי להמשיך לרכז את עסקי קרניבל קרוז



שרי אריסון צפויה בקרוב להפוך לבעלת השליטה היחידה באריסון אחזקות, ולבסס את שליטתה . במסגרת חלוקה מחדש של הנאמנויות השולטות באריסון אחזקות, נרקמת בימים אלו עסקה, אשר במסגרתה ימכור מיקי אריסון, את אחזקתו (23%) באריסון אחזקות לידי אחותו שרי. שווי העסקה אינו ברור עדיין.



בעקבות כך, ייפרד מיקי אריסון מהאחזקה בבנק, וצפוי להמשיך לרכז את עסקי קרניבל קרוז - חברת הספנות שבשליטת משפחת אריסון. אריסון אחזקות מחזיקה גם בחברת שיכון ובינוי.



מאז 2006 הגדילה שרי אריסון את חלקה באריסון אחזקות ובבנק הפועלים באופן עקבי. תחילה רכשה במארס 2006 את חלקו של שלמה נחמה (15%), ובדצמבר 2006 קיבלה לרשותה את מניות מרילין אריסון - אלמנתו של אביה המנוח תד אריסון. זאת, במסגרת חלוקה מחדש של המניות בתוך הנאמנויות השולטות באריסון אחזקות. בעקבות העברת המניות, עלה חלקה של שרי אריסון ל-77%.

אריסון לא הסתפקה בכך ורכשה בהמשך גם את המניות המשקיעים האמריקאים בבנק וכן את מניות משפחת דנקנר בתעשיות מלח, המחזיקה בכ-6% ממניות בנק הפועלים. אריסון השקיעה במהלכים הללו קרוב ל-3 מיליארד שקל, והגיעה לאחזקה של כ-26% בבנק הפועלים, השווה כיום כ-5 מיליארד שקל. כמו כן מחזיקה אריסון ב-20% בגרעין השליטה.



בקבוצת אריסון סרבו להגיב לידיעה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully