וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרכטנברג תומך בתנאים בתוכנית הפריפריה של האוצר: רוצה להוסיף יישובים שייהנו מהטבות

אורה קורן

24.8.2008 / 21:12

ראש המועצה הלאומית לכלכלה במשרד ראש הממשלה רוצה להוסיף יישובים כמו אום אל-פאחם, נצרת ואשקלון



ראש המועצה הלאומית לכלכלה במשרד ראש הממשלה, פרופסור מנואל טרכטנברג, הביע היום תמיכה בתכנית הפריפריה של משרד האוצר, אולם התנה אותה בכמה שינויים. טרכטנברג הציג את עמדתו בדיוני התקציב שנערכו בממשלה.



השינויים שמבקש טרכטנברג להכניס בתוכנית כוללים הוספת יישובים במעמד חברתי כלכלי נמוך להגדרת הפריפריה, העומדת כיום על הגדרה גאוגרפית בלבד, והשארת הטבות הניתנות להיי-טק במרכז הארץ.



תוכנית הפריפריה של משרד האוצר קבעה, כי יינתנו הטבות מיוחדות במענקי ממשלה ליישובים בפריפריה. הפריפריה הוגדרה בדרום כישובים שמתחת לקו הרוחב בין שדרות למרכז ים המלח, לא כולל חבל לכיש. בצפון אלה הישובים שמצפון לקו שבין עכו לכיוון בית שאן.



טרכטנברג ביקש להוסיף ליישובי הפריפריה הגאוגרפית ישובים דתיים וערבים כבית"ר עילית, מודיעין עילית, אום אל-פאחם, קלנסוואה, נצרת, בית שמש, אשקלון ועפולה.



טרכטנברג תמך בשינויים המהותיים בהצעת משרד האוצר, לפיהם בתוך הפריפריה יינתנו הטבות מיוחדות לכחמישה איזורי תעשיה מרחביים. מסלול מענקי השקעות במתכונתו הנוכחית יבוטל והמענקים יינתנו לשיפור החדשנות של תעשיות מסורתיות.



מנגד הביע טרכטנברג התנגדות למתן הטבות מוגדלות במחקר ופיתוח (מו"פ) בפריפריה על חשבון המרכז. לגישתו, הצפיפות של פעילות המו"פ במרכז הארץ קריטית להצלחתו ולא ניתן לכוון את מיקומו. נסיון לפזר את המו"פ יפגע באיכותו ובכושר התחרות של ישראל בעולם, הוסיף.



נושאי מחלוקת נוספים הם הצעת משרד האוצר להפסקת שינוי ייעוד קרקע במרכז, והשקעה בהסעה המונית בכרמיאל ובבאר שבע על חשבון המרכז. טרכטנברג הציע להקים צוות רחב שיבחן את הצעותיו. "בכפוף לשינויים אלה, אני מציעים לממשלה לאמץ בחום את תכנית הפריפריה", ציין טרכטנברג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully