וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המינהל לא מכיר בחשמל ירוק כפרויקט הזכאי להנחות: יתבע מיצרני חשמל סולרי לשלם 91% משווי הקרקע

עמירם כהן

24.8.2008 / 21:33

כך עולה מהצעת החלטה 1157 שתובא בקרוב לאישור חברי מועצת מקרקעי ישראל



מינהל מקרקעי ישראל לא מכיר במיזמי חשמל ירוק (סולרי, רוח, אגירה שאובה) כפרויקטים לאומיים הזכאים להנחה במחירי הקרקע. גם לא באזורי הפריפריה ועדיפות לאומית ויתבע מהם לשלם דמי חכירה מלאים (91% משווי הקרקע) בשינוי יעוד מחקלאות לתעשייה, כך עולה מהצעת החלטה 1157 שתובא בקרוב לאישור חברי מועצת מקרקעי ישראל.

לדברי גורמים בהתיישבות, החלטת המינהל לגבות מהישובים דמי חכירה מלאים עלולה לטרפד את כוונת הישובים להקים פרויקטים ליצור חשמל סולרי על שטחי הגגות של המבנים החקלאיים באותם ישובים, מפני שגם ללא התשלום למינהל, רווחיות הפרויקטים הללו תהיה נמוכה מאוד בשל ההשקעה הכבדה הדרושה להקמתם והעשויה להגיע ל-1.5-1.4 מיליון שקל למיזם חשמל סולרי בהספק 50 קילוואט. הרווחיות תהיה נמוכה לפי אותם תחשיבים, על אף הסבסוד שמציעה המדינה ליצרנים בסך 1.5 שקל לקילוואט.



עוד קובעת הצעת ההחלטה כי תקופת החכרת הקרקע למיזמים הירוקים יהיה 49 שנים והחוכר לא יוכל לשנות את היעוד לכל מטרה אחרת ואם ישונה היעוד על הקרקע לחזור למינהל.



"עז" נוספת לטענת הישובים, שהכניס המינהל להצעת ההחלטה, הוא סעיף הקובע שהמינהל יגרע מהשטח המותר להקמת עסקים לא חקלאיים בישובים, שטח בהיקף השווה ל-10% משטח המיזם הירוק. מאחר שהשטח המותר להקמת עסקים בישובים החקלאיים הוא 75 דונם, מכאן שאם מיזם חשמל ירוק יוקם על 100 דונם (טורבינות רוח למשל) ייקטן השטח המותר לעסקים לאותו ישוב ל-65 דונם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully