וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה את תקציב 2009 ברוב זעום של 13 תומכים מול 12 מתנגדים

ברק רביד

25.8.2008 / 2:37

אולמרט הצליח להשיג רוב, לאחר ששיכנע את שני שרי הגמלאים ושלושה שרים מקדימה לתמוך באישור התקציב

לקראת סיום הישיבה היה נראה כי ראש הממשלה מתקשה להשיג את הרוב הדרוש. זאת לאחר ששרי מפלגת העבודה הודיעו כי יצביעו נגד, כמו גם שרי ש"ס והשרים שלבסוף השתכנעו והחליטו לתמוך בתקציב. במטרה להפעיל לחץ על המתנדנדים, איים אולמרט ללכת לנשיא ולהגיש את התפטרותו, ובכך להביא לפיטורי הממשלה כולה.



בדבריו לפני ההצבעה אמר אולמרט כי ברק הסתיר עובדות ומידע מהשרים כדי לשכנע אותם להצביע נגד התקציב. "אמרתי לך שתקבל את כל תקציב ברודט ל-2008 כולל תוספות שהתחייבנו להן, אבל את זה לא אמרת לשרים. אמרתי לך בשיחה ביננו שהכל ישולם וגם את זה לא רצית ששרי הממשלה ידעו".



ברק מצדו אמר בנאום הסיכום שלו, כי "בגלל השעה המאוחרת אנשים לא יבינו על מה הם מצביעים ולכן צריך לדחות את ההצבעה". אולמרט השיב לו: "אני מתאר לעצמי שאם הייתי מקבל את אחת הנוסחאות הדי מפותלות שהצעת, לא היית מדבר על שעות מאוחרות וחוסר הבנה של השרים".



במהלך הישיבה, קיים אולמרט כמה פגישות עם שרים שונים במטרה לשכנעם לתמוך בתקציב שהציג שר האוצר, רוני בר-און. בין השאר, נפגש אולמרט גם עם שר הביטחון ויו"ר מפלגת העבודה, אהוד ברק, בניסיון לגשר על הפערים בין דרישות מפלגת העבודה להצעת התקציב.



במהלך הישיבה הארוכה, תקף המשנה לראש הממשלה, חיים רמון את שר הביטחון ויו"ר מפלגת העבודה, אהוד ברק והאשים אותו בפגיעה ביציבות המשק. "אני שומע הרבה אנשים שמדברים על יציבות - אבל יו"ר מפלגת העבודה הדיח כאן ראש ממשלה וזה יותר מביא לחוסר יציבות. כשמרכיבים קואליציה לא מקצצים בתקציב אלא מוסיפים ואז באות כל המפלגות ורוצות הישגים. לכן מי שהחליט להדיח ראש ממשלה החליט לפגוע גם במשק".



גם שרת החוץ, ציפי לבני, לא נשארה נייטרליתת, והתייצבה דווקא לימינו של ראש הממשלה. לבני תקפה במהלך הדיון את השרים המתנגדים לתקציב ואמרה, כי "מי שטוען שצריך לדחות את אישור התקציב עושה זאת מסיבות פוליטיות ולא מסיבות מקצועיות". לדבריה, "זה פוליטי על רקע הפריימריז בקדימה. כל גורמי המקצוע שדיברו כאן, אמרו בקול אחד ברור שצריך לאשר את התקציב היום ולשמור על תקרת ההוצאה".



לבני המשיכה ואמרה, כי "יש לכולנו אחריות כלפי המשק, והפריימריז בקדימה לא מבטלים את האחריות הזו. אסור לתת לעניין פוליטי פנימי להשפיע על הצבעתנו ועל יציבות המשק. דחיית ההצבעה תשדר מסר שלילי למשק. מי שייבחר בקדימה יוכל לעשות שינויים בתקציב". שרת החוץ פנתה לשרי מפלגת העבודה ואמרה כי "אי אישור התקציב תזרז את הדרך לבחירות גם אם אתם לא מתכוונים להגיע לזה".



בתחילת הישיבה אתמול, עקץ אולמרט את ברק. שר הביטחון יצא ונכנס במהלך הישיבה כמה פעמים וניהל התייעצויות ארוכות עם יו"ר ההסתדרות, עופר עיני ועם יו"ר ש"ס, אלי ישי, בנוגע לתקציב. אולמרט ניצל אחת מיציאותיו של ברק ואמר כי "אנחנו דנים כעת בנושא תקציב הביטחון שהוא נושא חשוב ביותר וחבל ששר הביטחון לא נמצא כאן כדי להקשיב לפרטים, אלא עושה דברים אחרים מחוץ לחדר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully