וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפרד אקירוב: "ההזדמנויות הגדולות יגיעו עוד חצי שנה"

מיכאל רוכוורגר

25.8.2008 / 7:44

בעל השליטה באלרוב: בינתיים אני מעדיף לראות כמה דם עוד יישפך עד שנרכוש נכסים בארה"ב ובריטניה. ישראל עדיין לא נפגעה מהמשבר

"משבר האשראי פגע בצורה הקשה ביותר במחירי הנדל"ן בארה"ב ובריטניה, שבהן כמעט שאיננו נמצאים. לעומת זאת, בשווייץ וצרפת, כמו שלא היו קפיצות אדירות במחירי הנכסים בתקופות הגאות, כך גם לא נרשמת ירידה בימים אלו. הנכסים שלנו מושכרים במדינות אלה וממונים לטווחים ארוכים, כך שאין יותר מדי סיבות לדאגה", כך אומר אלפרד אקירוב, בעל השליטה בקבוצת אלרוב.

המשבר בארה"ב ובבריטניה גם יוצר הזדמנויות. האם אינכם מתכוונים לנצל אותן?

אקירוב: "אנחנו עם אצבע על הדופק לגבי המדינות האלו, אך עדיין מוקדם להיכנס לשם, שכן ההזדמנויות הגדולות באמת יגיעו בערך בעוד כחצי שנה. בינתיים אני מעדיף לחכות ולראות כמה דם עוד יישפך עד שנרכוש נכסים בארה"ב ובריטניה".

מה לגבי הרחבת הפעילות באירופה?

"רכשנו באחרונה נכסים בלונדון ואמסטרדאם תמורת 140 מיליון יורו, שאותם אנחנו מייעדים להפוך למלונות פאר של 5 כוכבים. אנחנו ממשיכים לחפש מלונות יוקרה בלונדון, שכן העיר תארח את המשחקים האולימפיים ב-2012, וכן בערים נוספות באירופה, כמו פאריס ומילאנו. עם זאת, לא קל למצוא נכסים במחירי הזדמנות, העומדים בקריטריונים שלנו, בעיקר כמו מיקום ואיכות.

האם אתה מעוניין לרכוש חברות במחירים נמוכים בדומה לגזית-גלוב ואחרות?

"אותי מעניינת יותר רכישת פורטפוליו של נכסים. בכך אנו מתמחים".

איך מתקדמת הפעילות ביפאן?

"המדינה נהנית מתפוסה של 99% בנכסים. מבחינת התנאים, הריבית במדינה נעה סביב 0.5% והתשואות על הנכסים מגיעות לכ-6%. עם זאת, עקב המשבר הגלובלי קצב העסקות פחת. אנחנו ממשיכים לחפש שם נכסים, וברגע שנמצא נרחיב את פעילותנו במדינה".

מה לגבי המכירות בממילא?

"אי אפשר להתעלם מהאטה במכירת הדירות, אך איננו לחוצים. אם נמשיך למכור 4-8 דירות בשנה - זה עדיין בסדר. אם צריך - גם נעלה מחירים. ישראל עדיין לא נפגעה מהמשבר, אך יש פחות קונים ופחות שחקנים בשוק, כך שאני מעדיף בשלב זה להמתין ולראות שייווצרו הזדמנויות גדולות יותר במחירים נמוכים יותר לפני שאחזור להשקיע בישראל בגדול".

האם אתה מתכוון להמשיך ולהשקיע במניות לאומי?

"איני רואה סיבה שלא. על פי ההערכות של האנליסטים, הבנק צפוי להציג ברבעון השני תשואה על ההון של 15%-20%, בנדל"ן אני משיג כיום תשואות של כ-8%".

מה דעתך על המצב בשוק ההון בכלל ועל הצניחה במניות הנדל"ן, כשגם אלרוב נדל"ן צנחה ב-51% בשנה האחרונה?

"אני מאמין שבתוך שנה-שנתיים השוק יתייצב, יחזרו גיוסי ההון, וכמו בחיים הגלגל ישוב להסתובב לכיוון החיובי, בדומה לעבר. בינתיים מי שקונה מניות של חברות טובות ואיכותיות, ועושה עסקות אטרקטיוויות כמו גזית-גלוב, ירוויח מכך הרבה כסף. איני רוצה להתייחס ספיציפית לחברות שבשליטתי, אך העובדה שאני קונה מניות שלהן מאותתת כי אני מאמין ששוויין יעלה".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully