וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון לעיני בחזית הפנימית: ועד עובדי ההסתדרות שפעל נגדו - הודח

חיים ביאור

25.8.2008 / 7:58

יעקב כהן, יו"ר הוועד שניהל מאבק נגד הנהלת הארגון ונגד עיני, נכשל מלהיבחר שוב לראשות הוועד

כהן, איש ש"ס המועסק בחדר המצב של ההסתדרות, הצליח אמנם להיבחר לאחד משבעת המקומות בוועד העובדים, אך לראשות הוועד נבחר אבנר סולטני, מנהל החטיבה בהסתדרות המטפלת בעובדי חברות כוח אדם. שני עובדים נוספים בהסתדרות שהתייצבו נגד עיני, ארז לוי וחיים חליוה, הודחו מהמשך חברותם בוועד, לאחר שלא קיבלו מספיק קולות מקרב עובדי הארגון. כתוצאה מכך, כל חברי הוועד החדשים, מלבד כהן, נחשבים מקובלים על עיני.



הבחירות לוועד עובדי ההסתדרות התקיימו באווירה טעונה, לאחר שהוועד ביקש וקיבל את אישורה של הסתדרות המעו"ף להכרזה על סכסוך עבודה נגד הנהלת הארגון. הכרזה על סכסוך עבודה רשמי בתוך ההסתדרות היא מעשה נדיר, ועוררה את זעמם של מקורבי עיני. אחת העילות לסכסוך היתה אי קידום חלק מהעובדים בדרגות, כפי שנקבע בהסכם השכר הקיבוצי הקיים בהסתדרות. עילה אחרת היתה דרישת ההנהלה לנייד עובדים בתוך הארגון לפי צורכי העבודה ללא שיתוף הוועד.



כהן אמר אתמול בתגובה כי לא נבחר לוועד לאור מסע הפחדה שניהלו אנשי ההנהלה ומקורבי עיני כלפי עובדי בית הוועד הפועל של ההסתדרות, לבל יבחרו בו ובמועמדים האחרים שיזמו את סכסוך העבודה. "יש עובדים בבית הוועד הפועל שלא קודמו כבר שש-שבע שנים. ההנהלה טוענת שההסתדרות תיקלע לקשיים כספיים, אם תאשר קידום גורף של העובדים, אבל זו טענה קלושה. בכל זאת, הצלחתי להיבחר לוועד, ואי אפשר יהיה להתעלם ממני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully