וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי אג"ח של חפציבה ג'רוזלם גולד יקבלו בחזרה 82 מיליון שקל

יורם גביזון

25.8.2008 / 8:31

חברת זיו האפט נאמנויות תשלם על כל תשלום של שקל איגרת חוב בערך נקוב של 1 שקל; שיעור הפדיון הוא 91.5%

אנליסט עצמו שיערך את איגרות החוב מסדרה א', שנסחרו במחיר של 100.8 אגורות לאיגרת, ל-80 אגורות.



באופן מוזר, איגרות החוב מסדרה א' של חפציבה ג'רוזלם גולד נראות במבט לאחור כהשקעה לא רעה, בהתחשב כמובן בחלופות.



חברת זיו האפט נאמנויות, שהיא הנאמן לאיגרות החוב מסדרה זו, תשלם לבעלי איגרות החוב מסדרה א' סכום כולל של 82.4 מיליון שקל, כך שעל כל תשלום של שקל תיפדה איגרת חוב בערך נקוב של 1 שקל. שיעור הפדיון הוא 91.5%, כך שההפסד לבעלי איגרות החוב הוא 8.5%.



לנוכח התשואות שלפיהן נסחרות האג"ח הקונצרניות לא מעטות, ייתכן שחפציבה ג'רוזלם גולד תתברר כהשקעה עדיפה בנוגע לפירעון החוב לבעלי האיגרות.



חלוקת הסכום התאפשרה לאחר שבית משפט אישר הסדר פשרה בין המחזיקים באיגרות החוב מסדרה א' לבין עו"ד יצחק מולכו, שהוא המנהל המיוחד מטעם הכונס הרשמי לקבוצת חפציבה שהיתה בשליטת משפחת בועז יונה לפני שזה ברח לחו"ל.



עו"ד מולכו סירב לאשר לנאמן על איגרות החוב מסדרה א' להעביר לבעלי האיגרות את הכסף שנצבר על שמם בחשבון הנאמנות לאחר שרכז ההנפקה העביר את תמורת ההנפקה לחשבון זה על פי תנאי ההנפקה.



עו"ד מולכו חלק על זכותם של בעלי האג"ח מסדרה א' לקבל את הכסף משום שטען כי חלוקת הכסף תיתן לבעלי האג"ח מסדרה זו עדיפות על פני נושים אחרים. לרוע מזלם של בעלי האג"ח, הנאמן על איגרות החוב לא הספיק ליצור שעבוד לטובתם על חשבון הנאמנות באופן שהיה מונע ממולכו, כמנהל המיוחד, לשים את ידיו על כספים אלה. הסדר הפשרה קבע כי סכום של 7.5 מיליון שקל ישולם מחשבון הנאמנות לחברת חפציבה ג'רוזלם גולד באמצעות המנהל המיוחד ובכך יסולקו כל תביעותיה של חפציבה ג'רוזלם גולד לגבי כספים אלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully