וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצמיחת בכלכלת תאילנד הואטה ברבעון השני ל-5.3% בשל האטה בצריכה הפרטית

סוכנויות הידיעות

25.8.2008 / 9:24

עם זאת, ממשלת תאילנד העלתה את תחזית הצמיחה השנתית בשל האצה בצמיחת הייצוא



הצמיחה בכלכלת תאילנד הואטה יותר מהצפוי ברבעון השני. התמ"ג התאילנדי צמח ב-5.3% בשיעור שנתי ברבעון השני, לעומת צמיחה של 6.1% שנרשמה ברבעון הראשון. תחזיות הכלכלנים היו לצמיחה של 5.8% ברבעון השני. ההאטה בצמיחה מחזקת את ההערכות כי הבנק המרכזי של תאילנד יפסיק להעלות את הריבית.







הצמיחה הואטה לראשונה זה יותר משנה, בשל האטה בצמיחת הצריכה הפרטית בתאילנד, ולמרות גידול ביצוא. הצריכה הפרטית עלתה ב-2.4% ברבעון השני, לעומת הרבעון המקביל. ברבעון הראשון נרשמה צמיחה של 2.6% בצמיחה הפרטית. הייצור צמח ב-8%, לעומת צמיחה של 9.9% שנרשמה ברבעון הראשון.



היצוא, לעומת זאת, המשיך לצמוח, והוביל את הממשל להעלות את תחזית הצמיחה השנתית שלו עבור כלכלת תאילנד, מטווח של 4.5%-5.5%, לטווח של 5.2%-5.7%. היצוא מתאילנד זינק ב-26.3% ברבעון השני, לעומת הרבעון המקביל. ברבעון הראשון נרשם גידול של 22.9% ביצוא, לעומת הרבעון המקביל לו.



"האינפלציה אמורה להיות ברמה שניתן לשלוט בה", אמר היום אמפון קיטיאמפון, מזכ"ל מועצת הפיתוח הכלכלי והחברתי של ממשלת תאילנד. "היא לא צפויה לעלות על 6.5%-7% השנה", הוסיף. הריבית בתאילנד עומדת כיום על 3.5%, לאחר שהבנק המרכזי העלה ריבית ב-0.25% ביולי, העלאה ראשונה זה שנתיים. האינפלציה ביולי הגיעה לשיא של עשור - 9.2%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully