וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת אוסטרליה אישרה מכירת נתח של 11% מענקית הכרייה ריו טינטו לחברת האלומיניום הסינית צ'ינאלקו

רויטרס

25.8.2008 / 9:31

סין תנסה לחסום את הצעת הרכש מצד BHP ביליטון כדי להגן על תעשיית הברזל שלה



ממשלת אוסטרליה אישרה מכירת נתח של 11% מענקית הכרייה האנגלית-אוסטרלית ריו טינטו (14.99% ממניות החברה הרשומה בלונדון) לחברת האלומיניום צ'ינאלקו, השייכת לממשלת סין.



הרכישה אושרה תחת שני תנאים: צ'ינאלקו לא תרכוש מניות נוספות של החברה ללא אישור ממשלתי נוסף, וכמו כן לא תפעל להחליף את יו"ר מועצת המנהלים של החברה, כך מסר שר האוצר של אוסטרליה, ויין סוואן, ביום ראשון.



אנליסטים מעריכים כי נתח זה לא יספיק לצ'ינאלקו לחסום את הצעת הרכש שהגישה ענקית הכרייה BHP ביליטון לחברה, בסך 143 מיליארד דולר.



ריו טינטו נמצאת בעיצומו של מאבק כוחות לאחר שקיבלה הצעת רכש בסך 143 מיליארד דולר מהמתחרה שלה, BHP ביליטון. הרכישה, במידה ותאושר, עשויה ליצור ענקית חסרת תחרות מבחינת היקף השליטה שלה בייצור מגוון רחב של חומרי גלם תעשייתיים.



ריו טינטו היא יצרנית אלומיניום מרכזית, והיא ו-BHP הן ספקיות גלובליות של נחושת, אך החשש הגדול ביותר של סין בקשר להשתלטות הוא עפרות הברזל, שנמצאות בשימוש ביצור המתכות.



ריו ו-BHP הן יצרניות עפרות הברזל השנייה והשלישית בעולם, בהתאמה, וחלק ממומחי התעשייה סבורים כי רכישת הנתח של צ'ינאלקו הוא צעד שנעשה על ידי בייג'ין כדי להגן על מגזר הברזל שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully