וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המזוודות של בני הזוג הגיעו באיחור של יממה - ללא פריטים יקרי ערך

אביבית שיין

25.8.2008 / 9:36

אל על הסבירה לד' ולאשתו כי מכיוון שהיה לחץ של זמן, הפריטים שנבדקו במזוודה הוחזרו אליה בחוסר סדר ואף נעלמו ■ לשניים הוצע החזר כספי ונקודות נוסע מתמיד

בני הזוג התייצבו לבידוק הבטחוני של אל על ללא המזוודות, שהועברו ישירות בין חברות התעופה. הוסבר להם שמכיוון שהכבודה שלהם הגיעה באמצעות טיסה אחרת יש לבדוק אותה, אך זו אינה בעיה. מכיוון שבמזוודה היו חפצים יקרי ערך שנארזו בקפידה, ד' שאל את הבודקת אם הם מתכוונים לפתוח אותה והוסיף כי אם כן, הוא מבקש להיות נוכח. הבודקת הרגיעה אותו ואמרה כי יקבל את המזוודות בדיוק כפי ששלח אותן.



כאשר הגיעו בני הזוג לנמל התעופה בן גוריון הם המתינו למזוודות שעה ארוכה, כשבסופה הגיעה מזוודה אחת מתוך שלוש שנמסרו. בדלפק אל על הוסבר לבני הזוג ששתי המזוודות החסרות הושארו בנמל התעופה בווינה בגלל סיבות בטחוניות.



המטען החסר, שהכיל פריטים חיוניים לפגישות עסקים שתוכננו ליום המחרת, הגיע באיחור של יממה. כאשר בני הזוג פתחו את המזוודות, הם גילו שהן דחוסות בפריטים לא מסודרים, מטען יקר שנארז בקפידה הושלך למזוודה ללא סדר וכמה פריטים נעלמו.



ד' פנה לחברת אל על לקבלת הסבר על התקרית. לאחר כחודש קיבל תגובה לפיה קיימות בעיות בשדה התעופה בווינה, שם תהליך השינוע איטי. בנוסף, נאמר לד' כי מכיוון שהיה לחץ של זמן, הפריטים שנבדקו במזוודה הוחזרו אליה בחוסר סדר ואף נעלמו. אל על הציעה החזר כספי על הפריטים החסרים. לדברי ד', הפיצוי שהוצע אינו כולל את כל הפריטים החסרים.







ד' פנה אלינו: "המקרה מעלה שאלות על התנהלות אל על. מזוודה מכילה בדרך כלל פריטים חיוניים לנוסע, ובכלל זה תרופות ואביזרים בריאותיים אחרים. "מדוע עורכים חיפוש מדוקדק בחפצי נוסעים מבלי ליידע אותם ומבלי לאפשר להם להיות נוכחים? הצורך בבדיקה הוא לגיטימי, אבל מן הראוי שהיא תיעשה באולם מסודר, בנוכחות הנוסע, שידאג לארוז את מיטלטליו חזרה. כמובן שמתעוררות גם שאלות במישור התפעולי - ארבע שעות וחצי שהתה הכבודה בנמל המוצא. האין די בכך כדי להשלים בדיקה ביטחונית? בנוסף, מה הטעם בטיסת עסקים, הכרוכה בתשלום גבוה באלפי שקלים על כרטיס טיסה?"



תגובת אל על: "אל על פועלת על פי הנחיות מערכת הביטחון ורשויות התעופה בישראל ובחו"ל בכל הקשור בביטחון הנוסעים, בין היתר בנושא בדיקת כבודה. הנושא אינו קשור כהוא זה למחלקה בה טס הנוסע. השיקולים היחידים המובאים בחשבון הם שיקולי ביטחון. נציגי מחלקת יחסי לקוחות שוחחו עם הלקוח וסיימו את השיחה לאחר שהלקוח פוצה לשביעות רצונו". לדברי ד', תגובת אל על היא שקרית. "אין פיסת מידע נכונה בתגובתם. שירות הלקוחות הציע לי פיצוי של 75 נקודות נוסע מתמיד ואני סירבתי לו. גם את ההמחאות שהעבירו לא פדיתי מכיוון שנכתב על גבן כי אין לנו יותר תביעות כנגד אל על. לא ניתן לומר כי הלקוח פוצה לשביעות רצונו".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully