וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוטק: הכלכלה הבריטית שוקעת והשטרלינג צולל

TheMarker

25.8.2008 / 9:43

השטרלינג פותח את השבוע כשהוא ממשיך את המומנטום השלילי מיום שישי וצולל לשפל של שנתיים אל מול הדולר

השטרלינג נסחר סביב הרמות של 1.8425 אל מול ה, 0.799 כנגד ה ו-202.75 אל מול ה ב-05:45 (GMT).



הדולר מחזיר את ההפסדים מהשבוע החולף כשהוא מתחזק כנגד המטבעות העיקריים אך מהלכו אינו צובר תאוצה על רקע חששות מפני מצבו של מגזר הפיננסים בארה"ב. ספקולציות לגבי בנק ההשקעות ליהמן ברדרס וחשש ממצבן של פרדי מק ופאני מיי ענקי המשכנתאות, מונעים מהסוחרים לבצע רכישות אגרסיוויות. מהלך התחזקותו של הדולר טמון בעיקר בהתגברות ההערכות כי בנקים מרכזיים מחוץ לארה"ב צפויים לרכך את מדיניותם המוניטרית.



הדולר נסחר סביב הרמות של 1.472 אל מול היורו, 110.05 כנגד הין ו 1.8425 אל מול השטרלינג ב-05:55 (GMT).



הסוחרים יפנו את תשומת ליבם אל עבר פרסום נתוני מכירות הבתים הקיימים בארה"ב. סקטור הדיור ממשיך לרכז תשומת לב מרובה וניחשב לאחד מהגורמים העיקריים למשבר הנוכחי, לכן, סימני התאוששות מכיוונו של שוק הדיור עשויים לתמוך בצורה משמעותית בשטר הירוק. הנתונים יפורסמו ב-17:00 שעון ישראל וצפויים להצביע על עליה לרמה של 4.92 מיליון במכירות הבתים הקיימים. בהעדר לונדון עקב חופשה צפויים מחזורים יחסית דלילים במסחר האירופי עם דגש על הצד הטכני מצד הסוחרים.



דולר/שקל:



המטבע הישראלי בהתחזקות משמעותית בשבוע האחרון כשהוא צולל מאזור הרמות של 3.57 עד לכדי 3.445 שקל לדולר. המהלך נבע משני גורמים עיקריים, האחד צפייה להעלאת ריבית בנק ישראל ביום שני הקרוב, השני לראשונה מזה שישה שבועות סיים הדולר את השבוע כשהוא רושם הפסדים אל מול היורו. לכן יש לקחת בחשבון את האפשרות כי התגברות סימני ההאטה במשק הישראלי וצפייה לירידה בלחצים האינפלציוניים עשויים להוביל את סטנלי פישר להותיר את הריבית ללא שינוי. כמו כן, הדולר החל להראות סימני התאוששות ביום שישי ובמידה והנתונים בתחילת השבוע יעמדו בקו אחד עם התחזיות התאוששות זו עשויה להתרחב. במידה ותסריט זה יתרחש אנו עשויים ליראות את הזוג מזנק חזרה מעלה אל עבר רמות ה-3.6 שקל לדולר.



נפט:



לאחר שרשם את הירידה החדה ביותר באחוזים מאז שנת 2004 על רקע התחדשות פעילות צינור הובלה בים הכספי והתחזקות קלה של השטר הירוק. מהלכיו של הדולר משפיעים רבים על שוקי הסחורות כשהקורולציה בשנה האחרונה גדלה. BP בריטיש פטרול חידשה את פעילותו של צינור הנפט המשמעותי (TBC,) המספק נפט לשוקי אירופה וארה"ב הוסיפה אף היא ללחוץ את המחירים מטה.
חוזה עתידי לחודש ספטמבר על הנפט נסחר סביב הרמות של 114.5 דולר לחבית ב-06:00 (GMT).



זהב:



התחזקותו של הדולר ביום שישי והירידה החדה במחירי הנפט שלחו את הזה מטה. התחזקותו של השטר הירוק שחקה את האטרקטיוויות של המתכת היקרה כהשקעה אלטרנטיווית. במקביל הירידה במחירי הנפט הנמיכה את החששות מפני אינפלציה וסייעה לעליות בשוקי המניות גרמה גם היא למימושים על מתכת היקרה. התמיכה הקרובה של הזהב ניצבת סביב 820 דולר לאונקיה. חוזה עתידי לחודש ספטמבר על הזהב נסחר סביב הרמות של 822 דולר לאונקיה ב-06:00 (GMT).


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully