וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר הפיננסי הגיע לדנמרק - לראשונה אחרי 15 שנה הולאם בנק לאחר שהתמוטט

סוכנויות הידיעות

25.8.2008 / 9:43

מניית רוקסלייד בנק איבדה 90% מערכה מאז אפריל 2007



משבר הבנקאות הגיע גם לדנמרק: הבנק המרכזי במדינה החליט לרכוש את רוקסלייד בנק, ביחד עם מספר גופים פיננסיים נוספים, לאחר שלא נמצא בנק פרטי - מקומי או זר - שיסכים לבצע את הרכישה. הלאמת הבנק היא הראשונה בדנמרק ב-15 השנים האחרונות. סכום הרכישה, הכולל את חובות הבנק, צפוי להגיע ל-37.3 מיליארד קרונות (7.4 מיליארד דולר). רוקסלייד ימשיך לפעול תחת המותג הקיים.



הרוכשים יזרימו 4.5 מיליארד קרונות (890 מיליון דולר) לבנק. בדיקה חיצונית שנערכה מצאה כי רוקסלייד צפוי לבצע מחיקות רווח נוספות בסך של לפחות מיליארד קרונות, יותר מכפליים מהיקף המחיקות שכבר נערכו. ב-14 ביולי הודיע רוקסלייד כי ביצע מחיקות רווח בסך 900 מיליון קרונות במחצית הראשונה של השנה. מאז שהתפרסמה ההודעה משכו "מספר גדול של לקוחות" את הכסף שהפקידו בחשבונות הבנק. אתמול הודיע רוקסלייד כי אין ביכולתו לפרוע את חובותיו.



מאז ה-10 ביולי צנחה מניית הבנק ב-43%. המנייה איבדה 90% מערכה מאז שער השיא אליו הגיעה באפריל 2007. רוקסלייד פנה לבורסה בקופנהאגן בבקשה להקפיא את המסחר במניותיו וביקש מהבורסות באוסלו ובאירלנד להשעות את המסחר באג"ח שלו.



רוקסלייד, הממוקם בעיר בעלת שם זהה, קיבל ב-10 ביולי "נזילות בלתי מוגבלת" מהבנק המרכזי ואיגוד הבנקאים הדני שהסכימו לכסות הפסדים בסך 750 מיליון קרונות, שנגרמו ממשכנתאות שלא נפרעו. הבנק המרכזי קבע אז כי התמיכה מותנית במציאת רוכש לבנק בתוך שישה חודשים.



"הממשלה תומכת בפיתרון שנמצא עבור רוקסלייד בנק", אמר שר האוצר ברנדט בנדסטן. "היינו מעדיפים שיימצא רוכש פרטי, אבל לנוכח המצב הקשה הנוכחי, פיתרון מהיר הוא חיוני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully