וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גילת לוויינים: 72 שעות להשלמת העסקה

ניר צליק

25.8.2008 / 13:30

חתמה בחודש מארס על הסכם למכירתה ב-475 מיליון ד' לקונסורציום משקיעים. מאיימת לפנות לערכאות משפטיות אם העסקה לא תבוצע

בסוף חודש מארס חתמה גילת על הסכם למכירתה ב-475 מיליון דולר או 11.4 סנט למניה לקונסורציום משקיעים הכולל את הכולל את קבוצת גורס, מבטח שמיר החזקות, חברות פרטיות בבעלות רועי בן-ימי, עמי לוסטיג ואיתן סטיבה, וכן חברת די.ג'י.בי השקעות, כעת מתברר כי העסקה ככל הנראה לא תצא לפועל, או לא תצא לפועל לפי התנאים שנחתמו אז.

גילת לוויינים הודיעה היום, במקביל לפרסום דו"חותיה הרבעוניים, כי היא מעניקה לקבוצת הרוכשים 72 שעות להשלמת העסקה, ולא תפנה החברה לערכאות משפטיות בכדי לקבל את הקנס שהובטח לה במועד חתימת החוזה למקרה שבו העסקה לא תושלם. דמי הביטול לעסקה עומדים על 47.3 מיליון דולר.

עמירם לוינברג, מנכ"ל גילת לוויינים, אמר כי "אנו מאוכזבים מכך שההסכם המחייב, שנחתם לאחר 11 חודשים אינטנסיוויים של תהליך בדיקת נאותות ומשא ומתן, לא כובד עד כה על ידי קונסורוציום הרוכשים.

"ההסכם מחייב את קונסורציום הרוכשים להשלים את העיסקה או לשלם לגילת דמי ביטול משמעותיים. אנו מקווים שהרוכשים יעמדו בהתחייבויותיהם ללא שיהוי, ולא יאלצו אותנו לנקוט באמצעים משפטיים כדי לאכוף את מחויבויותיהם המעוגנות בהסכם".

ב-5 באוגוסט הודיעה גילת לקונסורציום המשקיעים כי כל התנאים המתלים להשלמת העסקה הושלמו, ולפיכך, ניתנו לו עשרה ימי עבודה להשלמת העסקה. קבוצת הרוכשים ניסתה להוריד את מחיר העסקה שעליו חתמה עם גילת. כאשר השמועות על הקשיים בהשלמת העסקה נפוצו בשוק, צנחה מניית גילת בכ-16.9% תוך יממה אחת, וכעת השלמתה מוטלת בספק.

בתוך כך, דיווחה גילת על תוצאותיה הרבעוניות, כאשר היא חושפת ירידה משמעותית בהכנסותיה ברבעון הנוכחי. החברה דיווחה על הכנסות של 65.6 מיליון דולר ביחס להכנסות של 70.3 מיליון דולר ברבעון המקביל - ירידה של 6.7% בהכנסות.

הרווח הגולמי של גילת הסתכם ב-21 מיליון דולר, ירידה של 16% לעומת הרבעון המקביל, אז היה הרווח הגולמי של החברה על 25 מיליון דולר. גם הרווחיות הגולמית של גילת חוותה שחיקה, כאשר ברבעון הנוכחי היא עמדה על 32% לעומת רווחיות גולמית של 35.6% ברבעון המקביל.

הרווח התפעולי ברבעון השני הסתכם ב-742 אלף דולר בלבד לעומת רווח תפעולי של 4.4 מיליון דולר ברבעון המקביל - ירידה של 83.3%.

גם בשורה התחתונה נסוגו תוצאות גילת, כאשר ברבעון הנוכחי עמדו ההכנסות על 1.3 מיליון דולר או 3 סנט למניה לעומת 5.5 מיליון דולר או 13 סנט למניה ברבעון המקביל - ירידה של 76.7%. בניכוי הוצאות בגין אופציות וניכויים שונים, עמדו רווחי גילת על 1.5 מיליון דולר או 3 סנט למניה לעומת 5.9 מיליון דולר או 14 סנט למניה ברבעון המקביל.

קופת המזומנים של גילת הכילה נכון לסוף הרבעון יתרות מזומנים בהיקף כולל של כ-182 מיליון דולר.

בתגובה לתוצאות הכספיות, אמר מנכ"ל גילת: "התוצאות הכספיות שלנו הושפעו בעיקר מהפעילות שלנו בקולומביה. אנו נמצאים במשא מתן מתקדם עם ממשלת קולומביה ומקווים שהסכם חדש עמה ייחתם עד סוף הרבעון השלישי. עסקי החברה הבת ספייסנט בארה"ב נהנים ממגמה חיובית, המשתקפת בתוצאות הרבעון השני.

"סך ההזמנות שקיבלה גילת במהלך הרבעון השני הינן כפולות בהיקפן מההזמנות שהתקבלו במהלך הרבעון הראשון של השנה. מגמה בריאה זו תשפיע בחיוב על תוצאות החברה מתחילת הרבעון הרביעי של 2008".

  • עוד באותו נושא:
  • גילת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully