וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל פורקס על עליית הדולר: המטבע השלים את הירידה לקראת עליית הריבית מיד לאחר ההודעה על המדד

יעל פולק

25.8.2008 / 13:04

אורן אלדד: מחזורי המסחר הנמוכים באוגוסט מובילים לתנודתיות; מזרחי-טפחות: לא בטוח שהריבית תעלה



מאת: יובל מעוז ויעל פולק



למרות ההערכות בשוק כי נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, הערב יודיע על העלאת הריבית ב-0.25% לרמה של 4.25% - מתחזק היום הדולר לעומת השקל. לכאורה, העלאת הריבית הופכת את ההשקעה בשקל לאטרקטיווית יותר ואמורה להוביל להתחזקות המטבע, אך בפועל נחלש היום השקל לעומת המטבע האמריקאי.



"מרגע פרסום המדד, שזינק ב-1.1%, סוחרי המט"ח הבינו שפישר יהיה מוכרח להעלות את הריבית, והירידה המתבקשת בדולר כתוצאה מהעלאת ריבית מגולמת בהחלשות המטבע האמריקאי מהשבוע שעבר", אמר אורן אלדד, מנכ"ל כלל פורקס. "בעולם התחזק הדולר בצורה משמעותית מול הפאונד והיורו והדבר משפיע גם על המסחר בישראל. בנוסף, בנק ישראל מבצע עדיין רכישה של דולרים מדי יום, והדבר תורם אף הוא להתחזקות הדולר". אלדד מוסיף כי "אוגוסט ידוע כחודש בו המסחר תנודתי בעקבות מחזורי המסחר הנמוכים במיוחד. בהיקף מסחר נמוך כל קנייה ומכירה מוצגת באופן דרמטי יותר".



בחדר המסחר של בנק מזרחי-טפחות ציינו כי הגורמים המשפיעים היום על המסחר הם בנק ישראל ובנקים מקומיים בצד הרוכשים, ובנק זר בצד המוכר. את עליות השערים הסבירו בבנק בכך שמדובר בתיקון קל כלפי מעלה, לאחר הירידה בשער החליפין בסוף השבוע, שהושפעה מהיקף המסחר הנמוך שאיפשר את הירידות.



"אף אחד לא בטוח שהריבית תעלה היום", אומר דרור זק"ש מהבנק הבינלאומי. "כנראה שיש יותר סוחרים בדולר שמאמינים שהריבית תישאר ברמתה הנוכחית, לעומת אלו שצופים כי היא תעלה ב-0.25%".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully