וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר שוב נכנע לאיומי ההשבתה

דורון שלו

25.8.2008 / 13:42

יו"ר ההסתדרות לא יכריז על סכסוך עבודה, לאחר שהאוצר הסכים להוציא מחוק ההסדרים סעיפים לייעול התחבורה הציבורית ושירות המדינה

ההסתדרות הסירה את האיום בסכסוך עבודה במגזר הציבורי. אמש הגיעו יו"ר ההסתדרות עופר עיני וראש אגף התקציבים באוצר, רם בלניקוב, להסכמה בנוגע למרבית הסעיפים השנויים במחלוקת במסגרת חוק ההסדרים.

עיני הסביר כי "רוב הסעיפים הנוגעים ישירות לזכויות העובדים הוסדרו ולכן לא נכריז על סכסוך עבודה כללי. בנושאים שלא הוסדרו, כמו למשל שינוי מבני בנמלים, הרחבת תוכנית "אורות לתעסוקה" והנושאים החברתיים האחרים נמשיך להיאבק בכל הכלים העומדים לרשותנו לרבות בזירה הפוליטית לקראת הדיונים בכנסת".

בהסתדרות רואים הישג בהסכמה שהושגה עם האוצר על קליטת עובדי חברות כוח אדם במשטרה. כזכור, כ-700 עובדי חברות כוח אדם המועסקים במשטרה ובשב"ס התארגנו לאחרונה בהסתדרות לאחר שהמשטרה ניסתה לעקוף את "סעיף הקליטה" בחוק חברות כחו אדם. אתמול התחייב האוצר ליו"ר ההסתדרות כי תועבר הצעת חוק משותפת להסתדרות ומשרד האוצר שתאפשר את קליטתם.

בסעיפים אחרים, מסייע עיני ליציבות התעסוקה של עובדים, אולם משאיר את המערכות בקיבעון ועוצר את יכולתן להתקדם ולהתייעל למען משלמי המסים. הסעיף הנוגע להקלת תהליך הפיטורים בשירות המדינה הוצא מהחוק וכמו-כן הסעיף הנוגע להרחבת התחרות בתחבורה הציבורית. הסעיף הנוגע לאיחוד מחוזות במשרד החינוך שונה ויותנה בהיענות העובדים לתוכנית פרישה מרצון שיציע האוצר.כמו-כן חלו שינויים בכוונת האוצר לסגור את הטלוויזיה החינוכית.

הנושאים העיקריים שעדיין לא הוסדרו מבחינת יחסי העבודה הינם יישום שינוי מבני בנמלים (שעובדיהם פתחו היום בשביתה) ופריסה ארצית של תוכנית "אורות לתעסוקה" (ויסקונסין).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully