וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרוסים לא מוותרים על בגדים, היפנים מעדיפים לחסוך

בכל העולם חשים את המיתון, אבל בכל מקום הצרכנים מתנהגים אחרת: האירופאים הפסיקו לבלות, האמריקאים לא מוכנים לוותר על הקולנוע

רוסים מבוגרים, וגם כאלה בעלי טעם נוסטלגי, אוהבים כפיר – משקה חמצמץ מחלב שתסס. בויאטנם זה מעין קפה קר, הנקרא קפה סודה, שעשוי מחלב מרוכז ומתוק. הצריכה של שני המשקאות הללו נמצאת בדעיכה, לאחר שמחיריהם של מוצרי החלב זינקו.

לפי האקונומיסט, כמעט בכל מקום בעולם אנשים חשים את הקושי בשל מחירי המזון והנפט הגבוהים. אבל רמות האופטימיות והפסימיות, והדרכים שבהן הצרכנים מגיבים למצב, שונות ומגוונות. חברת נילסן למידע שיווקי אספה נתונים, ולפיהם קשה לאתר מאפיינים משותפים בין המדינות שבהן הצרכנים מתלוננים הכי הרבה על הדחק הכלכלי.

חלק מהממצאים מאששים את הסטריאוטיפים: אם יש להם כסף לבזבוזים, צרכנים באזור אסיה והפאסיפיק נוטים יותר לחסוך ולא להוציא אותו. 57% מתוכם אמרו כי הם מפקידים בבנק כל סכום שנותר בידם.

עבור צרכנים רוסים, שרק לפני 15 שנה כמעט ולא היה להם מה לצרוך, ביגוד נמצא בעדיפות ראשונה: יותר משני-שלישים אומרים כי המלתחה שלהם היא המרוויחה הראשונה מכל סכום פנוי שנותר בידיהם.

אנשים במדינות נורדיות (כגון שבדיה, נורבגיה, פינלנד ודנמרק) רואים בחופשה דבר הכרחי, בעוד הברזילאים מעדיפים להישאר בבית בתקופה זו.

כולם חוסכים על מזון

בכל העולם, אנשים רוצים לחסוך כסף על מזון, אבל הרגלי הקניות שלהם שונים ממקום למקום. באמריקה הלטינית – היכן שמוצרים כמו אבקת חלב, שמן בישול ואורז התייקרו בעד 40% - אנשים העידו כי בימים אלה הם נוטים יותר לקנות מזון בכמויות קטנות ולעתים תכופות. באירופה ובאמריקה, התגובה הפוכה: אנשים שנוסעים לחנויות ענק בחיפוש אחר המבצעים האטרקטיוויים ביותר אומרים כי הם עושים זאת לעתים רחוקות יותר, בין השאר בגלל עלות הדלק.

עבור רבים באירופה, הוצאות על בילויים הפכו לבלתי אפשריות: כ-20% מהנשאלים בבריטניה, גרמניה וצרפת אמרו כי לא נותר להם כסף פנוי לאחר ההוצאות הבסיסיות. 25% מהאמריקאים אומרים אותו הדבר, אבל יש דברים שלא משתנים, מיתון או לא מיתון: 80% מהאמריקאים אומרים כי הם עדיין הולכים לקולנוע. אולי סרטים מצמררים כמו "האביר האפל" הופכים את המציאות בחוץ ליותר נעימה...

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully