וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כ-16 אלף קשישים ייפגעו מקיצוץ בקצבאות הסיעוד

רותי סיני

25.8.2008 / 15:38

הערכה בביטוח הלאומי: קצבת הסיעוד שלהם תבוטל לחלוטין או תקוצץ בחצי, במסגרת הצעת תקציב 2009. הקיצוץ יחסוך כמאה מיליון שקלים

מרבית הקיצוצים שהאוצר תיכנן להטיל על קצבאות הביטוח הלאומי בתקציב 2009 בוטלו אתמול (ראשון), אולם קיצוץ אחד שיפגע קשות באלפי קשישים נותר בתקציב. על פי קיצוץ זה, מעתה פחות קשישים יהיו זכאים לקצבאות סיעוד.

בביטוח הלאומי מעריכים שכ-16 אלף קשישים ייפגעו וקצבת הסיעוד שלהם תבוטל לחלוטין או תקוצץ בחצי. סכום הגמלה, שאינה משתלמת ישירות לזכאי אלא לחברות הסיעוד שמספקות את המטפלים, נע בין 1,626 ל-3,126 שקלים.

כיום, קשיש שנזקק לסיוע סיעודי לביצוע מטלות יום-יומיות זכאי לקצבה אם הכנסתו שווה לשכר הממוצע במשק או נמוכה ממנו. תקרת ההכנסה לזכאות של שני בני זוג היא עד 150 אחוז מהשכר הממוצע. אדם בודד שהכנסתו עד 150 אחוז מהשכר הממוצע זכאי למחצית מגמלת הסיעוד וזוג זכאי למחצית הגמלה אם הכנסתו עד 225 אחוז מהשכר הממוצע.

לפי התיקון שאישרה הממשלה, החל מ-2009, אדם יהיה זכאי לקצבת סיעוד רק אם הכנסתו אינה עולה על 75 אחוז מהשכר הממוצע, כ-5,500 שקלים. זוג יהיה זכאי רק אם הכנסתו נמוכה מ-100 אחוז מהשכר הממוצע. הקיצוץ יחסוך כמאה מיליון שקלים, אולם יפגע בקשישים ממעמד הביניים הנמוך שיש להם פנסיה קטנה.

הגזירות שבוטלו: קיצוץ בקצבאות הילדים ובקרנות הנכים

בהצעת התקציב נקבע, בין היתר, כי קצבאות הילדים יקוצצו ב-10 אחוז, קצבאות הזקנה יינתנו אוטומטית רק החל מגיל 80 ולא גיל 70, התקציב של קרנות הביטוח הלאומי שמסייעות לפיתוח שירותים לנכים ולאוכלוסיות נזקקות יקוצץ ב-50 אחוז ויינתן מענק לידה רק עבור ילד ראשון במשפחה. כאמור, גזירות אלה בוטלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully