וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קו הטיסות הופסק - ומאות ישראלים נתקעו בליטא

זוהר בלומנקרנץ

25.8.2008 / 16:40

חברת התעופה הליטאית הפסיקה את טיסות השכר שלה ארצה, בעקבות הקלעותו של מארגן הנסיעות בישראל לקשיים כלכליים

כ-600 נוסעים שטסו לליטא או שרכשו כרטיסי טיסה אליה "נתקעו" בוילנא או שלא יכלו לממש את הזמנותיהם. זאת לאחר שחברת התעופה הליטאית הפסיקה את טיסות השכר שלה ארצה, בעקבות הקלעותו של מארגן הנסיעות בישראל לקשיים כלכליים.

רשות התעופה האזרחית (רת"א) הודיעה לכל הגופים המעורבים בטיסות אלה, כי "הם מחוייבים לעמוד במחוייבותם כלפי הנוסעים, שרכשו מהם כרטיסי טיסה"; שגרירות ישראל בוילנא, נמצאת בקשר עם הנוסעים שהיו אמורים לחזור בטיסות אלו. השגרירות מפנה אותם לסוכנויות נסיעות מקומיות לרכישת כרטיס טיסה חלופי ומסייעת לנוסעים שאין ברשותם כרטיס אשראי או מזומנים בהלוואה לרכישת הכרטיס.

לדברי מנהל בכיר להסברה וקשרי תעופה בינלאומיים במשרד התחבורה, אבנר עובדיה, ברשות התעופה האזרחית קיימת ערבות שסופקה על ידי המארגן הראשי של הטיסות. "יתכן שיהיה צורך לחלט את הערבות ובבוא העת להשתמש בה לפיצוי נוסעים שרכשו כרטיסי טיסה מהמארגן הראשי, ונאלצו לרכוש כרטיסי טיסה חלופיים או כאלה שרכשו כרטיס טיסה מהמארגן הראשי ולא טסו", אמר.

מוקדם יותר פנתה התאחדות סוכני הנסיעות למנהל רשות התעופה האזרחית, גיורא רום, בעקבות הפסקת פעילותה של החברה, "Airlines LTD middle east", המפעילה טיסות שכר לליטא באמצעות חברת התעופה "Lithuanian". לדברי ההתאחדות, חברת מידל איסט איירליינס הודיעה לסוכני נסיעות שהחברה נקלעה לקשיים וכי טיסותיה לוילנא וממנה מבוטלות, וכי אין בכוונתה להציע חלופה לנוסעים שרכשו את כרטיסיה אשר טרם מומשו או מומשו חלקית, כפי שאין בכוונתה להחזיר להם את כספם.

להערכת ההתאחדות, "תקועים" ברגע זה מאות ישראלים בבירת ליטא כאשר בידם כרטיסי טיסה שאינם אלא ניירות חסרי ערך, ולמעשה אינם יכולים לשוב לארץ. לדברי מנכ"ל ההתאחדות, יוסי פתאל, למיטב ידיעתו, כל מארגן טיסות שכר נדרש להפקיד ערבות ברשות התעופה האזרחית קודם לקבלת היתר להפעיל טיסות לישראל וממנה. הכספים עתידים לשמש לכיסוי ההוצאות הנדרשות להחזרתם של הנוסעים שנתקעו בחו"ל עקב קריסתה של חברת השכר. ההתאחדות ביקשה בפנייתה, כי הרשות תפעיל את הערבות שבידיה ותחלץ את הנוסעים המצויים כרגע בחו"ל, וכי במקרה שלא הופקדה ערבות שכזו, תודיע על כך לציבור סוכני הנסיעות וציבור הנוסעים ותנחה אותם כיצד עליהם לפעול.

  • עוד באותו נושא:
  • ליטא
  • טיסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully