וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש הקפיא תוצאות מכרז הרכבת שזכתה בו קבוצת דלק להצבת עגלות קפה בתחנת האוניברסיטה בת"א

הילה רז

25.8.2008 / 17:51

השופט: "העתירה מגלה סיכויי זכייה ונראה שלכאורה יש ממש בטענה שהחלטת ועדת המכרזים פגעה בעקרון השוויון"



חברת דלק לא תוכל להציב לעת עתה עגלות למכירת קפה בתחנת הרכבת באוניברסיטה בתל אביב. כך קבע היום (שני) השופט יהודה זפט מבית המשפט המחוזי בתל אביב. במסגרת עתירה, שהגישה עלית קופי טו גו נגד הרכבת וחברת דלק לפני כשבועיים, ביקשה עלית קופי לבטל את החלטת הרכבת לפיה זכתה דלק במכרז, ולהורות כי היא הזוכה. בנוסף ביקשה עלית קופי לעכב את ביצוע החלטת הזכייה של ועדת המכרזים.



עלית קופי, מקבוצת שטראוס, המיוצגת על ידי אהוד גינדס ושלום גולדבלט, טוענת כי לפי תנאי הסף שקבעה הרכבת להשתתפות במכרז - על המציע להיות בעל ניסיון מוכח בהפעלת מזנונים בשלוש השנים האחרונות. הרכבת הבהירה כי על מגישות ההצעות למכרזים לעמוד בעצמן בדרישות הסף, והסתמכות על חברות בנות לא תתאפשר.



עלית קופי מציינת כי למרות הוראות המכרז, חברת דלק הגישה את הצעתה בהתבסס על חברות הבת של דלק, המפעילות מזנונים ברשת דלק תחת המותג מנטה. ביוני השנה זכתה דלק במכרז, ולמקום השני הגיעה עלית קופי.



לטענת עלית קופי, ועדת המכרזים הרימה מסך בין דלק למנטה, וייחסה לדלק את הניסיון ומחזורי הפעילות של מנטה, דבר המנוגד לדיני המכרזים ומהותם. עלית קופי ציינה כי החלטת הוועדה פוגעת בשוויון בין המציעים שהשתתפו במכרז.



בתגובה לעתירה, טענה הרכבת כי החלטת ועדת המכרזים לבצע הרמת מסך היתה סבירה ונכונה, מכיוון שבין דלק לבין מנטה קיימת זיקה הדוקה ביותר. הרכבת הוסיפה שהחלטתה אינה פוגעת בעיקרון השוויון, ולפיכך לא נפל בה פגם מהותי.



דלק טענה שהיא עומדת בתנאי המכרז, ובהם ניסיון מוכח בהפעלת מזנונים בשלוש השנים האחרונות. החברה דחתה את טענות עלית קופי, וציינה כי היא זכתה במכרז לאחר שהצעתה נמצאה כטובה ביותר.
השופט זפט קובע כי דלק עצמה אינה עומדת בתנאי הניסיון הנדרש במכרז, וזכייתה התבססה על הרמת המסך שביצעה ועדת המכרזים.



זפט הוציא צו ביניים לפי בקשתה של עלית קופי מאחר ולדבריו "העתירה מגלה סיכויי זכייה... ונראה שלכאורה יש ממש בטענה שהחלטת ועדת המכרזים פוגעת בעקרון השוויון".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully